Hejhej

peter.malmo

New member
Peter heter jag, bor i malmö och dricker cappucino på nesta. Har just hittat hit och redan fastnat för forumet, som jag tror kommer ge mig stor kunskap.

Började dricka espressobaserat kaffe för cirka 2 år sedan (20 år gammal). Anser att Nesta är det bästa stället i malmö, men jag har visserligen inte varit på alla. :)

Funderar på att inskaffa en espressomaskin och undrar då om det ens är lönt att skaffa en 1000kr maskin eller om man direkt ska hoppa på de erkänt bra maskinerna? Jag menar jag är van vid nesta:s goda kaffe - så då bör jag köpa en riktigt bra och direkt anta en baristakurs? :)
 

ficklampa

Well-known member
hoppa på de erkänt bra maskinerna direkt istället.
annars kommer det bara sluta med att maskinen inte används och du går ut och dricker ditt kaffe på nesta 1000 kr fattigare... :D
 

johey

Well-known member
Hej!

Jag tycker mig ana en underton i ditt resonemang, att du själv har en känsla av att köpa en 1000-kronorsmaskin är en förlorande strategi. Inte sant? ;) Sök runt i forumet för att lura ur vad för espressomaskin och kaffekvarn som skulle passa dig, och ring sedan jultomtens hotline och gråt ut. Jag har hört att han är vänligt inställd till kaffemaskiner i år.

Välkommen hit och lycka till! :D
 

Lars

Well-known member
Om du skriver vilka ställen du har besökt (i Malmö) så kan jag tala om för dig vilka du har missat, som definitivt är värda ett besök.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp