Göteborg Nya Kaffemaskinen

perpro

New member
Hej, jag köpte en maskin från Kaffemaskinen idag och jag måste säga att jag är mycket nöjd med service och kunnande hos deras personal.

Efter lite "skall-jag-köpa-på-nätet-ångest" så bestämde jag mig för att det är värt en del att få en personlig service, enkel hjälp om någonting strular och att jag faktiskt vill att denna typen av specialbutiker skall finnas kvar i Göteborg.

Det blev en Quick Mill Andreja och det har jag inte ångrat. (Fast nu kan jag inte sova efter för många shots...)
 

skogsvakt

Member
Fick inget bra intryck alls när jag var där inne och handlade lite grejer. Kanske bara var jag, men sånna här små nischade butiker måste väl leva på suverän service och toppenbemötmande, ...jag går inte dit nån mer iaf

Men mycket grejer har dom och förr verkade ju många ha detta som sitt favorithak. Bytt ägare och personal?
 

brinegar

Member
Jo, på Kaffemaskinen kan man spendera en stund. De har ju råkaffe numera! Man tar med sig ungefär ett par femhundringar och får ett riktigt halvdagsnöje väldigt enkelt. Så här går man och gör man om man är i Göteborg:
Först av spårvagnen vid Brunnsparken. In på Fredsgatan, Mauritz kaffe ligger till vänster en bit in. De har råkaffe, t.ex. både Old Brown Sulawesi och Old Java. En liten kopp extra starkt av deras moka-java-blandning, och en smarrig rabarberbulle ger dig sedan kraft att gå vidare söderut på fredsgatan och in på Kyrkogatan. Nummer 31 är Bar Centro, där du styrker dig med en enkel kopp räserkaffe (eller Passalacqua Mehari som man också kan säga) så att benen bär dig en bit till. Ut på Ö.a Hamngatan och söderut. När du kommer till kopparmärra får du svänga höger och in förbi saluhallen... men stopp! Innan saluhallen ser du Thehuset, där du kan gå in och fråga efter Moka Sana'ani som råkaffe - om fler än jag frågar så kanske de fattar galoppen och tar in det igen...
Nu stapplar du med tynande krafter in på s:a Larmgatan. Du ser så småningom en välsignad skylt: "Kanolds". Då är du vid nummer 14, och kan ta några sista darriga steg in i den lilla passage mellan larmgatan och vallgatan där da Matteo ligger, för en välförtjänt paus med nån italiensk varm sak, kanske färskpressad juice och givetvis, efteråt, en enkel espresso med husets blandning.
Efter att så ha samlat krafter och njutit av tillvaron i da Matteos gosiga atmosfär så är det så dags att våga sig över kanalbro, Kungspark och allé (nej, man ska inte ens tänka på att försöka gå över allén någon annanstans än på övergångsställena...), mot vasaplatsen eller - inte riktigt fram till vasaplatsen. Strax innan vasaplatsen svänger du bestämt vänster in på Storgatan, eller som det egentligen borde heta, Kaffemaskinsgatan. Nu har du, om beräkningarna stämmer, lagom mycket kvar av sedlarna för att kunna välja och vraka bland råkaffe-ymnighetshornet nere i Kaffe-Katakomben hos Cheffalo och kollegor. Spårvagn tillbaka till dit du vill, promenad fixad, gott kaffe inmundigat och glädjen står högt i tak!

Tack för den väldigt användbara kommentaren! Gillar formuleringen "så att benen bär dig en bit till."
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp