Göteborg Nya Kaffemaskinen

Cheffalo

Hedersmedlem
Jag gör en Leopold Mozart här.. (någon som uppfattar liknelsen?) *s*

Man kan väl säga så här, att så länge vi inte premieras med fler inköp än i nuläget kommer vi inte kunna expandera någonstans alls ;) Många tror att vi är ett stort företag med fickorna fulla. Vi är bara en handfull människor som sysslar med det vi brinner för.
 

zix

Well-known member
Precis - jag känner igen det där problemet, det verkar vara väldigt vanligt att man uppfattas på det sättet, hur litet företag man än har.
Sen får man minnas att alla inköp räknas - själv använder jag huvudsakligen Kaffemaskinen för inköp av råkaffe, tillbehör till maskinerna, porslin, och någon gång rostat kaffe. Och förstås för att tjöta en stund med cheff :)
Vet inte hur stor del av inkomsterna som kommer därifrån (från fringisarna alltså) men man kan precis lika gärna (i mitt fall mycket hellre) gå till KM och dylika små specialaffärer och köpa espressokoppar som att göra det på Ikea o.dyl.
 

plind

Well-known member
Skulle ni våga bli betjänade av den här sympatiske och kunniga mannen ska ni bege er till "nya" kaffemaskinen på Storgatan

PICT3423.jpg


Christian är en rackare på att göra goda espresso och andra kafferelaterade drycker.

Vill man köpa en juste maskin kan han och Daniel stå till tjänst med det oxå!
Här finns en hel del godis att dregla över. ECM har tillsvidare utgått me in har kommit både Vibiemme och Quickmill och det är ju inga dåliga ersättare...

PICT3401.jpg


PICT3400.jpg


PICT3399.jpg
 

plind

Well-known member
Lite futuristiska Saecomodeller har oxå letat sig in för de som är lagda åt det hållet....

PICT3421.jpg


PICT3416.jpg


PICT3415.jpg


På "mjukvarusidan" är det numera mycket välsorterat!

PICT3395.jpg
 

Tallinn

Well-known member
Känner mig grymt utanför, trots att vi hade Eesti Barista Championship i helgen och det visade sig att jag redan kände 25% av branchen, dvs tre personer... (Ok, det var en överdrift men inte en stor sådan.)

Man saknar VERKLIGEN en entusiastisk butik med kunnig personal!
 

Lars

Well-known member
Mycket trevlig butik! Vi var där i helgen och botaniserade. Kul att se den nyinkomna A3:an i all sin glans!
 

wesaft

Well-known member
Ska ta tag i kaffedrickandet igen Daniel, kommer in o handlar när jag malt upp 500g decaf, kan ta ett tag.

Jag brukar lyssna lite på P3 på morgonen, ingen reklamradio.
Men veckan innan nyår var jag och klippte mig, någon kanal är igång, jag tänker itne på det.
Helt plötsligt hör jag "Kom in till Storgatan 41" med en behaglig kvinnoröst. Jag hoppar till, vilken reklam de börjart köra. Lyssnar vidare, hon pratar något om att "kom in så kan vi ge tips och råd om denna livsnjutning", eller något i den stilen.
Sen efter lite mer snack inser jag att den sexiga rösten gör reklam för butiken bredvid.
Får dra dit och stödköpa en kondom eller något :D
 
Kaffemaskinen är min nya guldgruva! Köpte ursprungskaffe senast o jisses vad smaskigt. Jag kommer tillbaka så fort påsarna är slut o botaniserar vidare.
 

lupoo

Well-known member
Såg på Kaffemaskinens webshop att de har börjat att sälja Rancilio. Paket med Silvia och Rocky för 6 995:-.
Å så är det rea på B.F.C.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,670
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp