Köpa bottenlöst (naket) portafilter till Rancilio Silvia

johey

Well-known member
Finns det någon svensk butik i vilken man kan köpa bottenlöst (naket) portafilter till Rancilio Silvia? Jag vill helst ha ett av just märket Rancilio, men tredjeparts skulle eventuellt kunna funka.

Det närmaste (det enda, rättare sagt) jag har hittat är "Espresso Parts" i USA som säljer. Det finns mycket grejer på hemsidan, men jag hittar ingen information om leverans. Har någon här beställt någonting därifrån?

Här är direktlänk till det bottenlösa portafiltret på deras hemsida: http://www.espressoparts.com/product/F_NKDPF_RAN
 

Lars

Well-known member
Jag har beställt grejor från Espresso Parts, men då beställde jag till en adress i USA, så jag vet inte hur det funkar om man beställer från Sverige. Jag beställde faktiskt just ett naket PF. Dock till E61.
 

johey

Well-known member
Och du fick det du beställde, och inte bara en dyr tegelsten? :) Låter bra. Ska maila och fråga om leverans till Sverige, såvida jag inte får några andra bra tips.
 

niad

Well-known member
Stämmer bra, jag beställde ett komplett enkel PF därifrån för knappa 800kr med frakt och det gick hur bra som helst. De skickade det till och med så att jag fick hämta ut det från posten och betala via banköverföring i EFTERHAND, har väl inte förekommit i Sverige på många år. Här är det total kontroll om man skall ha på faktura och oftast nekande utan vidare till privatpersoner, förvisso säkert det enda sättet att agera på som världen ser ut idag tyvärr.
 

johey

Well-known member
Aha, Fredrik! Tackar! Jag tror att jag har lyckats lägga ett bottenlöst portafilter av märket Rancilio i kundvagnen samt fyllt i leveransdetaljer och står nu och försöker förstå om det är rätt att bekräfta ordern...

Jag skulle vilja veta om det verkligen är en Rancilio original, eller om det bara passar Rancilio. Någon som kan bekräfta? På bilden att döma är det inte en original, men å andra sidan verkar det vara samma bild på alla bottenlösa portafilter till alla märken.
 

bertilkarlsson

Active member
Det hände något jag tycker verkar skumt. Jag följde länken i Fredriks mail ovan, letade fram ett bottenlöst filter till min maskin, lade till en sådan, gick in i varukorgen och vips var jag i joheys varukorg.
johey: Jag vet inte vad som hände men kolla att du får vad du önskar om du beställer därifrån.

/Bertil
 
C

cj53x11

Guest
bertilkarlsson sa:
Det hände något jag tycker verkar skumt. Jag följde länken i Fredriks mail ovan, letade fram ett bottenlöst filter till min maskin, lade till en sådan, gick in i varukorgen och vips var jag i joheys varukorg.

:shock: Ouch! Det kallar jag bugg grande! :!:
 

johey

Well-known member
Eh, shit! Det är inte bra. Beställ inte gärna något åt mig. :D

Som programmerare har jag förstås en teori om hur det kan komma sig. Verkligen klåparaktigt konstruerat.

Tillägg: Gaaaah! Någon har ändrat i min varukorg. Nu ligger det ett naket Faema-portafilter iställetför Rancilio. Lol.

Om ni ska beställa något, snälla sudda först ut allt i URL-raden som står efter frågetecknet. Alltså, ?SESSIONID=... Det är den som gör att vi har en gemensam varukorg. Helt vansinnigt.

Tillägg igen: Det funkar inte att sudda ut grejer ur URL-raden. Ni måste gå till http://www.espressoxxl.de/ för att få en ny SESSIONID.. Ojoj. Detta är nog det värsta jag har sett. Hah. :D
 

johey

Well-known member
Jag bjöd just EspressoXXL på en ganska teknisk felbeskrivning över denna bugg. Exemplet i beskrivningen är något förenklat och skiljt från verkligheten, men det är mindre relevant. :)

Hello!

I just want to inform you that there is a critical security issue with the web shop at EspressoXXL. Please forward this letter to the developer of your web site! Study this case:

I entered your site via http://www.espressoxxl.de. I was then immediately redirected to an ip address and I was given a SESSIONID in the URL field. I added a portafilter to my basket and signed up an account, but I did not confirm my order. To ensure I was ordering the right thing, I pasted the URL in a forum. Several people followed my link and was directed right into *my session*, seeing *my login details* and *my basket*. They could even add more things to my basket, which I could verify by reloading the basket in my web browser.

Technically, this can lead to that people from the forum may put an order in my name. As a programmer I can tell exactly why this is happening. It is because I get a SESSIONID in the URL field, which is shared with everyone to who I give the URL. The session ID should be private, for example stored in a cookie.

I have written this letter for your information. I do not believe that anyone in the forum would put an order in my name. However, in my opinion, this is so very critical that I would recommend you closing your web shop until this issue has been fixed.

Regards

Johan Svensson
 

niad

Well-known member
Intressant. Jag programmerar inte men har i alla fall så mycket kunskap så jag greppar problemet. Verkligen ingen bra lösning de har som sagt.
 

Marv

Well-known member
Lyck till med mailkonverationen med dem ;) . De svarar inte på mail, betvivlar att de ens läser mail. De har fortfarande inte svarat på de mail jag skickade i Maj.
 

mårris

Well-known member
den tyska sajten känns inte så seriös. har "kaffemaskinen" inte några nakna pf? skulle ju kunna vara årets julklapp....
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Just kommit! :) Samtidigt som flytt av butiken här i Götet.
Inte lagt in dem i artikelregistret än, tör kosta 595 spänn. Passar min Promac (samma som Rancilio) och de flesta E61.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp