Stockholm "Aftonbladet" - Var finns Stockholms bästa latte?

jope

Well-known member
Den frågan ställer Aftonbladet och länkar till Allt Om Stockholm

Ska bli kul att som om det görs ett större reportage...har vi några som kan hjälpa till med lobbying för att kommande reportage tar upp frågan kring bättre kvalité i koppen över lag.

Klippt från sidan
Var finns Stockholms bästa latte?
LATTEUPPROPET Stans bästa latte finns därute någonstans, men var? Det är det upp till dig att avgöra. Nominera ditt favoritställe genom att mejla till Kalle Asplund, Allt om Stockholm. På fredag kan du sedan börja rösta fram vinnaren bland de nominerade.
 

treefinger

Well-known member
Jao.. all medial uppmärksamhet som kan leda till bättre kaffe får väl ses som positivt. Det tycker jag i alla fall.
Alla som mailar dem kan väl tipsa om sidan riktigtkaffe.se också, kanske?
 

tobbeg

Active member
Om jag vågar erkänna att jag läste punktSE så kan jag säga att det stog att Sosta hade vunnit stockholms bästa caffé latte. Jag fick mig en trevlig enkel på sveavägen idag.
 

mumrik

Well-known member
Jaha. Så sosta vann med en kille som har noll koll på varken mjölk eller kaffe. Kul för honom.
Personligen svårt att få i mig 10sekunders extraherad gammal sur robusta utblandad med 40gradigt mjölkblask med 7cm skumlock. Har även problem att se nåt värde i det.. Dessutom är det respektlöst mot dom som kan göra mjölk och lägger vikt vid att göra det bra.
 
Topp