Coffeelab Design

mrjohan

Well-known member
Efter förra helgens sanlösa vinst, en BFC Perfetta, var det helt klart dags att skaffa sig en ny tamper - en 58 mm's.
Idag dök den upp med posten. Då jag fick den levererad till jobb har jag inte kunnat testa den, men lovar att återkomma med rapport efter kvällens försök.

Tycker helt klart att den är hur snygg som helst, så jag var tvungen att ta mig tid att fota den på lunchen!! 8)
Med sina 397 gram kommer det nog bli en fröjd, för mig, att använda den.
Notera de två aluminiumringarna, som kan plockas bort för höjdjustering (likt på en Presso Barista från Xpressivo).

Coffeelab Design Tamper - gun metal grey

tamper01.jpg


tamper03.jpg


tamper02.jpg
 

Lars

Well-known member
Ser verkligen ut som att den kommer att göra vad den ska! Verkar bra med den rundade kanten. Är det gummi nedanför ringarna?
 

mrjohan

Well-known member
Nu är det hemfärd som gäller = testa tamper! ;)

Japp, det är gummi uppe på handtaget (mjuk portafilter-knack att förvänta) och dessutom gummi för fingrarna nedanför aluminiumringarna. Får väl se om det gör någon nytta (sägs vara bekvämare och ge bättre grepp och känsla). We'll see.. we'll see..
 

johey

Well-known member
Jag tycker mig se en hemsideadress till tillverkaren på bilden, och mycket riktigt verkar det gå att beställa dessa för $95 inkl frakt. Därmed inte sagt att det var just den vägen som mrjohan skaffade sin, men det är en gissning från min sida. :)
 

brengen

Well-known member
johey sa:
Jag tycker mig se en hemsideadress till tillverkaren på bilden, och mycket riktigt verkar det gå att beställa dessa för $95 inkl frakt. Därmed inte sagt att det var just den vägen som mrjohan skaffade sin, men det är en gissning från min sida. :)

Aaah!
Kollade inte tillräckligt noga :oops:
 

johey

Well-known member
Google säger 95 U.S. dollars = 643.1215 Swedish kronor.

Tillägg: Och om det är australienska dollar de menar så har vi ännu mer tur: 95 Australian dollars = 507.808736 Swedish kronor
 

mrjohan

Well-known member
1½ veckas flitigt användande. Den är väldigt stabil med sin låga tyngdpunkt, polerar kaffet "blankt" och bortplockning av en aluminiumring gör att den passar min hand utmärkt.

Om jag har någon nytta av de gummibeklädda delarna på tampern vet jag egentligen inte. Filterhandtaget skonas och får inte fula knackmärken i alla fall. Sen tycker jag det ser ganska hightech ut i kontrast till Perfettan. En bra kombination helt enkelt. :)
 

kaleii

Well-known member
Coolt. Får ha en sån i åtanke om jag köper en ny tamper. Sitter på en Interrogativo, och den lär räcka ett tag. Men den där tampern var grymt snygg. Jag blir riktigt avis :p
 

zix

Well-known member
Angående knackmärken på tampern: sedan en tid tillbaka har jag testat att inte knacka alls. Jag tycker att kaffet rinner bättre. Jag tror att jag gör en tråd om det, faktiskt, så slipper vi gå off-topic här. Snygg tamper är det iallafall!
 

mrjohan

Well-known member
Uppdatering!

Igår fick jag ett litet paket i brevlådan. Steve från Coffeelab Design skickade ett nytt handtag till mig. Ny färg i deras sortiment, metallic red. Gratis dessutom!!? Snygg(are?) blev den och gratis är gott.. :)


Click it!


Do it!
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Johan, sånt här tycker vi om. Gratis, hemskickat, ny färg...Det osar samarbete lång väg mellan Västra Hamnen och CoffeeLab. Jag ville ju också ha en metallic egentligen...:)
 

mrjohan

Well-known member
Det tycker vi om, ja! :D
Steve tyckte jag skulle se det som en god gärning och ett tecken på spontan givmildhet. Third wave?
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,470
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp