Åsikter om Gaggia Syncrony Compact/ Krups XP7200

jope76

New member
Ni som har/har haft dessa maskiner, vad är era erfarenheter?
Jag är ute efter en hyfsad helautomatisk maskin, och jag har kikat på Gaggia Syncrony Compact, Saeco Odea Giro och Krups XP7200-serien.
Så synpunkter om alla dessa eller andra tips tas tacksamt emot!
 

bitme

Active member
jope76 sa:
Ni som har/har haft dessa maskiner, vad är era erfarenheter?
Jag är ute efter en hyfsad helautomatisk maskin, och jag har kikat på Gaggia Syncrony Compact, Saeco Odea Giro och Krups XP7200-serien.
Så synpunkter om alla dessa eller andra tips tas tacksamt emot!


Har haft en Gaggia Syncro Digital Compact i ett halvt år ungefär. Fungerade ganska OK till en början men märkte snart att den extraherar på tok för snabbt 10-15 sekunder. Ställde in finare malning men då blev det lite beskare istället, svårt att få till en riktigt OK espresso, körde iofs bara Arcaffe. Går ganska bra att skumma mjölk men den saknar ju det där extra trycket som gör att man kan hitta microskummet med lite tur.

Efter ett halvår så började den leverera extremt surt och beskt kaffe. Lämnade då in den för en koll, fick tillbaks maskinen men kaffet smakade fortfarande för djälvligt rent ut sagt. Misstänkte att någon elektronik gått sönder då maskinen efter uppvärmning luktade konstigt ur ventilerna. Fick aldrig ordning på den och nu står den hos min mor i skåne, hon är nöjd men kan å andra sidan surpla på samma kopp kaffe en hel dag, kallt som varmt.

Slutsats, dyr maskin, halvdant kaffe, jag skulle inte köpa den igen. Jura verkar helt klart bättre.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp