Fininställ era Solis 166 kvarnar

Dante

Well-known member
Hej. Är det några som har Solis Scala 166 kvarnar och skulle vilja ha dem att mala ännu finare än vad de gör från fabrik. Lugn jag kan hjälpa er. Har just ökat på min med 2 snäpp och nu mal den fint. Har haft problem med mitt Sumatra Gayo kaffe som formligen sprutade genom Gaggian. trist då det smakade kanon i Danmark. Hur jag än tampade flat eller konvex så blev det inte bra. Nu iväll så plockade jag itu min kvarn och justerade den som sagt och då blev det bättre. Kanske går att få ännu bättre men detta får duga for now. Hör av er här eller till min mail

dante@minmail.net

Kaffe vilken dryck!!! :D :D
 

Dante

Well-known member
Bra bra!!! Inget nytt under solen!!! :D :D

Har druckit 2 st Monteriva Marche nu på morgonen och vilken crema!!!Den är ju helt grym. Nästan så att den bär opp en tesked skulle jag tro. Först så såg det ut som hela glaset skulle bli crema men sen stannade det av och slutade med 1 cm gott och väl. Riktigt kraftig. Och ett mycket gott kaffe också!! Har köpt 5 olika sorter från Monteriva med ett kilo av varje så nu blir det att dricka kaffe. :D :D :shock: :shock: :D :D

Har fortfarande inte fått till Sumatra Gayon något vidare. Tips tas emot tacksamt. varför är detta kaffe så speciellt??? Är bönan väldigt "luftig" och det är därför det rinner för fort igenom??
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,691
Medlemmar
19,362
Senaste medlemmen
henrik_moderator
Topp