Gaggia Baby Twin

jonas70

Member
Hej på er alla,

Jag är nybörjare på det här, men har en undran om Gaggia Baby Twin.
Är det någon som har läst någon recension om denna maskin, eller som har egen erfarenhet av den?

Tack på förhand, Jonas
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Den är ju ganska ny, så det finns nog inte så mycket än ;)
Testade mjölkskumning med den häromdagen och det gick hur bra som helst. Bra thermoblock som klarar bra flöde.
 

jonas70

Member
Cheffalo sa:
Den är ju ganska ny, så det finns nog inte så mycket än ;)
Testade mjölkskumning med den häromdagen och det gick hur bra som helst. Bra thermoblock som klarar bra flöde.

Testade du skummaren samtidigt som kaffetillverkningen var igång, eller?
 
O

Objectory

Guest
Ny på forumet så jag passar på att säga hejsan .....

Såg den på Lagamati förra veckan och det som slog mig var att namnet är ju helt fel. Det är inget "Baby" över den, det är ju en fullvuxen maskin, snygg dessutom.

Såg dessutom ånga och bryggning i aktion och nu är jag ingen expert på ånga men där hände det saker. Har varit inne på en Silva eller Boticelli, men det blir en sån här istället.

btw, har kaffemaskinen i STH fått in Baby Twin än ?
 

treefinger

Well-known member
Vad är nackdelarna med thermoblock? På news groupen alt.coffee verkade de negativt inställda till thermoblock, varför?

Vad är nackdelarna?
 

arto

Well-known member
Jag tror det är för att såna kan var aså dåliga. Ser man på jättebilliga maskiner så brukar det stå så på, så dom kanske tror det är skräp?
 

LarsG

Member
Jag köpt en Gaggia Baby Twin och nu testat den i ett par dagar och mitt intryck så här långt är att det är en utmärkt maskin.

Har haft en Gaggia Evulotion innan och några stora skillnader märks tydligt. Jag gillar att Baby Twin har doseringsfunktion för enkel och dubbel espresso, men vissa tycker att det är opraktiskt eftersom lite äldre förmalet kaffe kan kräva manuell justering av vattenmängden. Då finns också en manuell på/av knapp om man önskar.