Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 9 till 16 av 73
    Citat Ursprungligen postat av Sgt.Sauna Visa inlägg
    Provade Zoegas Terazza idag 80 spänn för 500g med en massa krav och fairtrade märken på, tryckte det var riktigt prisvärt faktiskt.
    Jag blev förvånad av Zoegas "Blue Java", 500g påsen gick åt fort och med bra resultat. Har precis köpt en ny påse, återstår att se om det håller i sig.

Köpte också "ecuale" eller vad den heter på COOP, ska vara rättvisemärkt osv, kändes bra mao. Kaffet gick inte att dricka, ens i mokabryggaren, som brukar vara mer förlåtande. STOR VARNING!

Junior Member
    Reg.datum
    maj 2011
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Någon som testat "Caffé Molinari - espresso - Miscela di caffè oro"? Finns på t.ex. Coop och ICA.
    En av de bästa "fulkaffena" om man gillar robustablandningar, kör ofta med den i cappu. Se till att kolla rostdatum bara, kan vara stora skillnader.
    Brukar gå att hitta 1-2 mån gammalt.

Ja håller med. Innan jag började rosta själv, var denna standard.

Senior Member pojoels avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Musettis bruna påse har faktiskt blivit mitt standardkaffe hemma. 46 spänn för ett halvkilo som dessutom ger härlig crema och just den där kraftigt mustiga eftersmaken som jag kan sitta och sutta på i flera timmar efteråt.
    Det fenomenet fick jag bara från Waxholms Krut och Sandbys Genuin Espresso tidigare. Kilopriset är ju lite våldsammare, dock...
    "Senki sem baszakodhat a kis vizilóval."

Senior Member TheDudes avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Fördelen med Musettis bruna påse är framförallt att det är enkelt att få tag i hyfsade rostdatum på dem.

Senior Member
    Reg.datum
    aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Någon som testat "Caffé Molinari - espresso - Miscela di caffè oro"? Finns på t.ex. Coop och ICA.
    Provat alla Molinari förutom Bio Organic, tycker Musetti (bruna) vann över samtliga. Dock föll Lavazza Qualita Oro och Tierra mig mer i smaken.

Köper mitt "fulkaffe" på Espressohouse. Skulle inte kalla det fulkaffe heller utan hushållskaffe. En del av det är riktigt gott... Solberg O Hansen rostar, tidigare Johan & Nyström.

Junior Member
    Reg.datum
    apr 2012
    Håller med angående musettis bruna påse! Bor på Gotland och här är det inte så lätt att få tag i bra kaffe, vi har några ställen som säljer J&N men oftast är de bönorna rostade för typ 6 månader sedan eller mer, åtgången här är tyvärr inte så stor. Musetti brukar man däremot kunna få tag på ca 1-3 månader gamla och då till lite bättre priser. Har fått till det bättre med dem än med många andra dyrare bönor jag testat. Har även testat några andra sorter som finns i mataffärerna, typ zoegas osv men det är sällan man hittar några som är hyfsat nyrostade och då brukar det inte bli så bra.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •