Favorit-fulkaffe?

pwrdesign

Well-known member
Lägger också inte en röst för Musetti! Kom hem från semestern, 4 veckor "gamla" banor i Vacuvin-burk.
Drar en dubbel espresso... grym smak! Köper den kromade påsen.
 

duccekrille

Active member
För den som vill testa.
Willys mölndalsvägen i göteborg hade flera Musetti rostade Juni. 2st 1kg 100% arabica, blåa och dulce samt 500gram robusta/arabica blandingen. Dom flesta musetti verkar vara mest silvriga nu med lite fårg i botten på dom.
 

TheDude

Well-known member
Jag köpte ett fulkaffe som jag inte testat innan Caffe Marollo - Espresso Italiano - Cremissimo.
Texten ifrån baksidan: "100% arabica med lite syra med söt underton. Cremissimo är blandningen för dig som älskar ljusare och aromatiskt kaffe.

Jag kände inte alls till märket så jag surfade runt lite och det verkar som om märket ägs av samma bolag som säljer (äger) det mer kända Caffe Molinari i Sverige.

Edit: Nja, efter mer surfande så stämmer nog inte det sista jag skrev. Det finns ingen koppling till Caffe Molinari. Jag är fortfarande undrande över vad Caffe Marollo är för något. Det verkar bara vara ett märke som finns i Sverige.
 
Senast ändrad:

Satyricon

Well-known member
Jag undrar också vad Marollo är för ett kaffe. Någon annan som vet? Jag såg det på Ica Maxi i Kalmar i dag, men köpte det inte, vilket jag ångrar i denna stund. De hade två sorter, en 100 % arabica, och en med robusta kallad Paradiso.
 

petrush

Well-known member
Fick en kopp på ett cafe av ett italienskt kaffe som började på P. Ungufär som passalaqua var namnet men det var inte det. Sjysst cappuchinokafe, är det nån som känner igen påsen?
kaffe.jpg
 

Safe

New member
Jag undrar också vad Marollo är för ett kaffe. Någon annan som vet? Jag såg det på Ica Maxi i Kalmar i dag, men köpte det inte, vilket jag ångrar i denna stund. De hade två sorter, en 100 % arabica, och en med robusta kallad Paradiso.

Jag köpte kaffet förra veckan för att testa när Lavazzabönorna tog slut. Idag fick jag häva i mig premiärkoppen och jag blev riktigt nöjd. Hur gott som helst! Riktigt rund och god smak.
 

Satyricon

Well-known member
Såg på ICA Maxi att helsingborgska Cafégo har en espressoblandning (hela bönor) med arabica och robusta. Priset kändes lockande (49 spänn för ett halvkilo) men jag köpte ändå ingen påse. Någon som har testat denna blandning?
 

asharidu

Well-known member
Kan tipsa er som har vägarna förbi Flemingsberg Nya pulsen har löfbergslila ekologiskt espresso blandning 100% arabica 3 påsar kaffe för 99kr tycker det är bra deal


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Topp