Sidan 1 av 10 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 73
    cj53x11
    Guest

Favorit-fulkaffe?

Köpte tidigare idag på mig ett halvkilo fulkaffe av märket Musetti för en dryg 30-lapp. Hade inga högre förväntningar på det men döm om min förvåning när jag klämde ut en helt ok espresso på första försöket! Klart bättre smak och utseende än många dyrare varianter jag provat. Vad kör ni andra med för fulkaffe i slutet på löningen eller när det ska övas?

Ptja.. som fulkaffe finns det nog inget jag smakat som slår musetti på fingrarna. Bra skit, så att säga, om man får försöka vara fyndig.
    latte art | Jag har inte tid att dricka dåligt kaffe

min willys på götgatan har inte musetti.
    funderar på att be dem ta in
    silvia och rocky såklart =)

Citat Ursprungligen postat av ficklampa
    min willys på götgatan har inte musetti.
    funderar på att be dem ta in
    Gör det, hade för mig att musetti ingick i willys bassortiment. Väldigt prisvärt att öva latteart med, ger bra crema också.
    latte art | Jag har inte tid att dricka dåligt kaffe

Mauro Mattino köpte jag 3 påsar utav när jag var i Italien sist.

Den görs bäst som en kort. Som lång blir det inte samma ihopsmältning utav smaker, utan det blir för vattnigt + alla andra smaker på andra sidan utav smakbilden. Kan inte påstå att den är sämre än Mauros andra.

Blir en typisk cappuccino med mjölk. God antar jag.

Kostade under 8 evrå, synd att den inte finns i Sverige.

jao fast annars känns är det 3 personer i min familj som dricker cappuccino så det känns som att jag inte gör nåt annat än bombar dem med kaffe när dem ber om det så övning är inte så svårt att få.
    fast det är trevligt att kunna runda med billigare kaffe.
    problemet är att det är ofta tillverkar under horribla förhållanden om det är billigt...
    silvia och rocky såklart =)

Provade Zoegas Terazza idag 80 spänn för 500g med en massa krav och fairtrade märken på, tryckte det var riktigt prisvärt faktiskt.

Senior Member TheDudes avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Någon som testat "Caffé Molinari - espresso - Miscela di caffè oro"? Finns på t.ex. Coop och ICA.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •