Skinkan tittar in och säger hej!

skinkan

Active member
Tjenare! Mitt namn är Oskar Henrikson och JAG ÄLSKAR KAFFE! Jag hittade hit från phpbbs svenska forum och föll direkt för idén. Jag tänkte att här har vi viktiga saker. Jag skrickade länken till min kaffekompis i skolan och vi bestämde oss direkt för att beställa grejer från shopen :)

Hur dricker jag mitt kaffe?
En stark svart mörkrost utan tillsatser är vad jag föredrar. Allehanda olika varianter såsom espresso, capuccino etc och olika svindyra (i alla fall för en fattig student som jag) kaffedrinkar avnjutes också lite då och då :)

Vad betyder kaffe för mig?
Kaffe för mig innebär energi, njutning och inte minst den sociala del som kan hämtas ur då man sitter på ett kafé med polare och dricker kaffe och bara pratar skit. Kaffe hjälper också mig att utvärdera hur jag mår. Jag hade för inte så länge sedan en liten depression där det kändes som att allt gick mig mot och då gjorde kaffet saker med mig som aldrig hänt förut. Jag blev allmänt dåsig och trött och mådde helt enkelt inte bra. Men när depressionens dimma lättade gjorde också kaffets effekt det och allt var frid och fröjd igen :)

Jag hoppas att jag ska kunna lära och så småningom också lära ut om det som diskuteras här på forumet och jag hoppas att du och jag ska lära känna varandra väl :)

Vi hörs!

//Skinkan
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,668
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp