Hitta rätt - inte lätt

bitme

Active member
Har testat en hel massa maskiner senaste åren. Började med en enkel Krups maskin för 1000 lappen men upptäckte snabbt att jag aldrig lyckades få till samma intensiva smak som på ett bra cafe, för att inte tala om skummet som aldrig ville kräma till sig. Gick vidare och investerade i en GAGGIA EVOLUTION som gick fint i ca ett år då det började läcka och droppa lite här och var, jag var nöjd med epresson men störde mig på den plastiga designen. Gjorde då ett misstag och köpte ännu mer plast i form av en GAGGIA SYNCRONY COMPACT DIGITAL som jag gav bort till min mamma efter ett halvt år. Problemet för mig har nu varit hur jag förklarar för min revisor alla kaffemaskiner som köpts de senaste 2 åren. Well, tog mig en ordentlig koll och testade en massa olika maskiner. Efter några dagars tänkande så investerade jag i en Giotto Premium. Fantastiskt vilken skillnad det blev :) Har nu haft maskinen i ett halvår och är supernöjd. Nu vill jag gå någon Barista grund kurs och lära mig mer om hantverket

Jag jobbar som regissör när jag inte står hemma och experimenterar med bönor, malning, packning :)

Mysigt forum, känns som om jag hittat hem
Mike
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,622
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp