Stockholm Frapino café - Hornstull

myfavorite

Active member
...Men det dröjer fram till första veckan i Augusti innan vi öppnar några små detaljer kvar men jag lovar att inte göra någon besviken ses snart.

ok, då får jag vänta några veckor till då, men jag kommer garanterat i början av augusti. ska bli skönt med gångavstånd till, förhoppningsvis, ett mycket bra kaffeställe.
 

Coffeehead

Well-known member
Var förbi härom dagen och blev serverad en bra enkel av en tjej. Det smakade mycket bra och italienskt jämfört med de nya smaker som kommer fram på andra ställen som till exempel Mellqvist vilket inte är i min smak. Skönt att det finns ställen som håller på de traditionella smakerna och inte vimsar iväg.
 
Hej!!

Ville bara informera att cafe frapino utökar sina enheter och förutom Hornstull & Fältöversten så öppnar frapino inom kort vid västermalms gallerian i fridhemsplan & ringens köpcentrum i skanstull hälsar alla gamla och nya kunder välkomna.

Mvh

Lakis
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Så trevligt! Tyvärr så har espresson varit riktigt dåligt de senaste gångerna jag har besökt hornstull och mest smakat blaskigt bryggkaffe. Hoppas den nya personalen är lite mer pigga på att göra gott kaffe eftersom vi verkligen behöver fler bra ställen i Stockholm.
 
Hej Henrik!

Vi har haft lite problem med våran la marzocco.

Men vi har beställt in maskiner Av dalla corte deras nyaste maskin helt i rostfritt och super manuella kvarnar som verkligen maller exakt i millimeter för att kunna leverera ut 100 % av våran kaffeblandning.

Hoppas nästa gång du besöker oss så får du en otroligt smakkick av kaffet.

Mvh

Lakis
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Hej Henrik!

Vi har haft lite problem med våran la marzocco.

Men vi har beställt in maskiner Av dalla corte deras nyaste maskin helt i rostfritt och super manuella kvarnar som verkligen maller exakt i millimeter för att kunna leverera ut 100 % av våran kaffeblandning.
Hoppas nästa gång du besöker oss så får du en otroligt smakkick av kaffet.
Mvh

Lakis

Jag skulle snarare säga att det var fel på baristans engagemang. Vi har förstås alla våra dåliga dagar, men att slarva med dosering, att inte tampa ordentligt och sedan inte notera att kaffet forsa ner i koppen borde inte ske på ett ställe som uttalat har höga ambitioner.
 
Hej Henrik!

Tack för att du lägger märke till såna saker och berättar det för mig, så kan jag veta hur det är när jag inte är på plats, själv klart ska det inte behöva vara så, ett bra kaffeställe ska alltid leverera bra kaffe.
Ska se till att de som inte orkar leverera ett utmärkt handvärk ska inte få stå bakom baren.

Tack

Mvh

Lakis
 

Coffeehead

Well-known member
Tråkigt att det inte är bättre koll på personalen än att det skall komma fram på detta vis, skall Frapinos expansion bli lyckad så krävs helt klart en uppryckning. Jag besökte Fältöversten när det var nyöppnat och jag blev inte imponerad av vad som bjöds.
 

robbowan

Well-known member
Lustigt... Själv har jag alltid varit nöjd.

Det där med rödbetorna som någon skrev om tidigare går däremot bort. Jag fick en överdos av dem i Australien. De har rödbetor i allt!!! It ai'nt ozzie if it ain't got beetroot mate.
 

doppio

Well-known member
Hornstull var det bästa stället av de få ställen jag provade (pga tidsbrist) när jag var uppe i Stockholm sist.

Skulle helt klart blivit ett stammis-ställe om jag hade bott i området.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp