Stockholm Frapino café - Hornstull

bitme

Active member
Här snackar vi riktigt mycket smak på kaffet, kör med egenrostade Etiopiska Yirgacheffe bönor. Dock kan jag tycka att det ibland är lite väl startk då tjejerna bakom disken mer eller mindre hänger över tampern då de packar kaffet stenhårt. Men på något vis så smakar det härligt i 9 fall av 10. Ett ställe jag kan rekommendera varmt.

/mike
 

Bjarne

Well-known member
Håller med om att deras kaffe är gott!

Prova gärna också deras maträtter/mackor när ni är där, speciellt när de har rödbetor i - min favorit.

Jag och tjejen brukar bruncha där då o då med omeletter o pannkakor - supermums!
 
Hej till alla kaffe älskare...
Vill börja med att tacka för alla finna ord om våran bladning
FRAPINO STATUS, den är uttaget av cafe frapinos ägare Lakis just för barista SM.
Där 60 baristor med olika bladningar tävlar runt om i landet, för att få fram den bästa espresso bladningen som passar som espresso men framför allt till Latte...
FRAPINO STATUS utsågs till 3 bästa espresso bladningen...
Vi har valt att bönan ska innehålla 85 procent arabica från etiopiens högsta berg och från en och samma buske och robusta från indien som har en av världens finnaste robusta böna.
På cafe frapino använder vi en La Marzocco maskin som är världens starkaste varumärke inom barista yrke...
 

Massiv

Massivo utan o
Frapino = kärlek

Kan inte annat än hålla med om allt det positiva som skrivs om Frapino,tycker det är det jämnaste stället på hela Söder.....Och om man har turen att springa in när Lakis är där blir man riktigt lycklig!!!!Keep it alive min favvo grek :D
 

Molarin

Well-known member
Var förbi idag. Helt ok ställe med riktigt fint kaffe... för att vara ett café. Rund, fyllig smak som höll sig kvar länge i gommen. Perfekt mjölkskumning på caffè latten och lite art.

Ingen grek syntes till men två duktiga tjejer bakom disken.

Rekommenderas!
 
frapinos tjejer

Massivo du vet att mina tjejer darrar så fort du kommer in till kaffet jag sätter press på de och tränar med de dagligen för att uppnå det bästa handverket de vet att kaffe betyder mycke för dig så de gör allt för att du och alla andra kunder inte ska märka någon skillnad på vem som står bakom den enorma La Marzocco........
 

mumrik

Well-known member
Har hört att nån av dina tjejer ska sättas på press och spegla dina enorma kaffekunskaper i Barista cup på måndag. Ser man fram emot om det stämmer..
 

Revisorn

Member
Jag var där idag och en av tjejjerna lyckades pressa fram en särledes fin dubbel som satt riktigt fint efter lunchen. Som för övrigt var en finfin typ av club sandwich, med ägg och grejjer - hur gott som helst.

Läste på en av kaffesäckarna att kaffet var rostat hos J&N, Karavan hette det. Är det Etiopisk Yirgacheffe?
 
Jag var där idag och en av tjejjerna lyckades pressa fram en särledes fin dubbel som satt riktigt fint efter lunchen. Som för övrigt var en finfin typ av club sandwich, med ägg och grejjer - hur gott som helst.

Läste på en av kaffesäckarna att kaffet var rostat hos J&N, Karavan hette det. Är det Etiopisk Yirgacheffe?
Karavan bönan använder vi till brygg och inte till espresso....
Vet inget om att någon från mitt ställe skulle ställa upp på barista cup det var något nytt men nästa år ska jag ställa upp igen så man får se hur det går
då........
Men man får hålla tummarna för barista kungen KOSTAS från umeå som tävlar i år.
Tack för mig...
 

Massiv

Massivo utan o
.....Söders pärla......måste bara säga att Frapino är det stabilaste fiket på söder,var där inne häromdan och tjejerna blir bara bättre och bättre.Den nya killen också jävligt bra......Ni som inte varit där har missat något!!
 

Massiv

Massivo utan o
.....måste tillägga att deras blandning känns som jag aldrig kommer att tröttna på......Mycket bra!!
 

Molarin

Well-known member
söndag morgon. Baristan på gott humör. God enkel. Ok cappu (är inte i en mjölkperiod just nu). God macka som är mer middag än frukost. Baristan på gott humör, leende. Sköna söndag, liksom...
 

edahl

Active member
Jag bara måste hålla med er andra i gänget! Hade några minuter över i eftermiddags och passade på att slinka in och testa det omtalade Frapino.

Mycket bra smakupplevelse och trevligt bemötande av personalen.

Tack för tipsen här från forumet och inte minst tack Frapino för en god Cappucino.
 

shogun

Well-known member
Längtar tillbaka till Sthlm och alla dess pärlor...
4 år sedan flyttlasset gick iväg...
 
Topp