Hur klarar ni kaffet på jobbet

niad

Well-known member
Idag köpte jag mig en Nespresso D90 Silver som nu står på skrivbordet. Min gamla Philips har lagt av nämligen. Nu blir det patroner istället för billigt färdigmalet Musetti.

Kaffet är mycket gott, godare finns och även mycket godare finns men det är mycket gott som sagt.

Hur har ni andra det, finns det några bilder på kaffelösningen på jobbet.



-----
Mitt skrivbordshörn :)
 

brengen

Well-known member
Vill inte prata om det.....

För närvarande är det en cappa eller caffe latte gjord på en dubbel hemma på morgonen och sen stark hemlängtan under hela dagen.... :cry:

En nespresso kanske vore lösningen.... väsnas en sådan mycket... sitter nämligen i öppet kontorslandskap.
 
Selecta kaffeautomat. Fylls på dagligen med färdigmålat "Skånerost". Kaffet är, för sig, färskbryggd. Smakar dock inte alls gott.

Så mycket som mojligt, tar jag med mig kaffe hemifrån på bussen, och sedan drycker te på jobbet.
 

niad

Well-known member
En nespresso kanske vore lösningen.... väsnas en sådan mycket... sitter nämligen i öppet kontorslandskap.

Jag anser inte att den låter speciellt mycket. Den brummar lite bara tycker jag.

Sen är det ju så att om man låter lite vatten gå ned i koppen för att värma upp den och sedan gör en kaffe med rätt långa mellanrum så kan det inte anses mer störande än när någon garvar rakt ut i rummet eller skriker högt av glädje m.m.
 

wesaft

Well-known member
Jag kör med en liten press + anfim + Karavanbönor just nu.
Kvarnen är tyst om man jämför med många andra, den hörs men stör inga andra.
Koka upp vatten går snabbt, gäller att få till rätt temperatur bara, men börjar få in rätt snits nu :)
Diska är det som tär på krafterna, men det är det värt.

De kör med Gevalia brygg här ner i stora termosar.

Nespresso ser ut att vara ett smart alternativ för jobbet.

edit: gick precis och gjorde mig en kopp, pressen står här och gottar till sig nu.
jag som dricker te på morgonen och inte koffein på kvällen, självklart att kvarnen står på jobbet :)
 

JAS

Active member
Det enda som går att dricka ur Jobmeal-maskinen på jobbet är den varma chokladen. Tevattnet går också an.
En firma som jag brukar husera hos har en AEG helautomatisk espressomaskin som jag bruka söka tröst vid, annars är det enda drickbara inom en kilometers radie Mackedonkens latte...
Kort sagt: Jag biter ihop, alternativt gör mig ett ärende på stan.
 

zix

Well-known member
Jag fortsätter att tala mig varm för aeropressen till jobbet.
Kombon turkisk kvarn - aeropress - hemrostat är svårslagen som rese/jobbkit tycker jag.
Naturligtvis skulle det gå fint att ha en vanlig presso istället. Och man kan ju faktiskt, i nödfall, mala hemma i förväg på morronen och ta med sig även om det naturligtvis är mycket bättre att ta med en kvarn.
Ska dock erkänna att sen veven försvann till min turkiska Zass har jag inte haft med mig kaffe till jobbet. Grumf.
 

lupoo

Well-known member
Har kört med en liten press på jobbet. Maler hemma men skulle det dyka upp en liten handkvarn av bra kvalite och till ett bra pris så skulle jag nog slå till. Viss "Kaffe-Nörd Kredd" skulle det nog ge.
Idag vek jag ner mig och tog en kopp brygg på morgonen då hela tidsschemat hade spårat ut, ingen rolig upplevelse :evil: . Sedan blev det även "möteskaffe med kaka" på eftermiddagen. Ingen bra kaffedag. Har till viss del reparerat det här hemma under kvällen ;)
 

brengen

Well-known member
Cheffalo sa:
brengen sa:
En nespresso kanske vore lösningen.... väsnas en sådan mycket... sitter nämligen i öppet kontorslandskap.

Surrar lite bara. Testa nästa gång du är här och dräller ;)

Ladda upp med patroner så ska jag testa nespresson nästa gång jag är inne och dräller ;)

Det här forumet är inte bra för privatekonomin..... inte nog med att man vill ha dyra maskiner hemma.... nu vill man ha det på kontoret också :eek:

... får börja med presskannan till jobbet.
 

ts

Well-known member
Tur man slipper försöka inbilla sig att "brygg är väldigt gott"...

jobb_espresso.jpg
 

MiC

Well-known member
På ett ställe där hundratals arbetar blir man nog utsatt både för stölder, påtvingade långa kafferep (inte fel dock) och elaka glåpord om man sitter med fina apparater. :)

Kaffe hemma och en tur på stan är nog min melodi...
 

ts

Well-known member
MiC sa:
På ett ställe där hundratals arbetar blir man nog utsatt både för stölder, påtvingade långa kafferep (inte fel dock) och elaka glåpord om man sitter med fina apparater. :)

Kaffe hemma och en tur på stan är nog min melodi...

Att inte jobba på ställen där man blir utsatt för stölder eller glåpord är nog min melodi...
 

majkeloak

Well-known member
På jobbet har vi någon slags bryggautomat från kaffeknappen.
För det mesta laddar dom maskinerna med färdigmalen Zoega Intenzo (i alla fall sist jag kollade), det går i alla fall att känna igen mörkrostkaraktären.
Det gäller att hitta en maskin som passar, ty de verkar vara väldigt olika kalibrerade, och även varje maskin är väldigt inkonsekvent med vad den levererar per dagsbasis.

Värst är i alla fall när olika kampanjer innebär att de fyller med tex Löfbergs... Ihhh.

Hur som helst. Sedan jag skaffade kvarnen hemma brukar jag mala Zoegas Mollbergs (min favvo när det gällde brygg) att ladda pressbryggaren med. Problemet är att strulet att byta kaffe i kvarnen mellan espresso och mollbergs samt att komma ihåg att ta med sig det malda kaffet till jobbet.
- Så då sitter man här och stirrar längtande på vattenkokare och presskanna medan man sippar på innehållet i pappmuggen och undrar vad det skall smaka denna gång...

En liten handjagad jobbkvarn vore nåt :D

/Mikael
 

Dunne

Well-known member
Jag brukar dricka det där svarta som kommer ur termosen på jobbet. Om man liksom inte tänker på vad det borde smaka så är det ju iaf varmt och lite uppiggande. Nu har vi dock kommit på att vi ska bjuda kunderna i butiken på kaffe så vi ställde upp en saeco rondo incanto och laddade med musetti. Det blir ju också något mellanting till kaffe och någonting annat.
 

Lars

Well-known member
Viktigt meddelande från Inbillnings Radion:

Selecta-kaffet är gott! Selecta-kaffet är gott! Selecta-kaffet är gott! Selecta-kaffet är gott! Selecta-kaffet är gott! Selecta-kaffet är gott! Selecta-kaffet är gott! Selecta-kaffet är gott!

Har också funderat på Nespresso-lösningen...
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp