Stockholm Tvålpalatset espresso, St. Paulsgatan 29

ficklampa

Well-known member
när jag var där så var det kanske lite tunn crema i koppen men det var grym smak.
mustigt liksom, det låg kvar ganska länge också.
synd att det du fick var dåligt.
jag råder dig att gå dit och testa igen nån dag.
 

lil-oskar

Member
huh??

Sitter vid en dator i Barcelona.
kommer hem imorn-bitti. Om ni klagar på kaffet i sthlm så borde ni åka hit, det e inte lätt att få sig en bra espresso, konstigt nog.

Annars så va jag på Barcelona - Villa Real -Matchen då Ronaldinho gjorde sitt yber snygga mål!!


Fred och kärlek pojkar
 

Coffeehead

Well-known member
Var förbi idag då jag hade ärenden i kvarteret, bra bemötande och god och "snygg" espresso. Jag erbjöds 2 olika bönor var efter jag beställde den med robusta blandning, de hade även en 100% arabica men då jag ofta tycker att de 100% blir för veka för min smak hoppade jag över den. Kommer med all säkerhet återvända när jag har vägarna förbi nästa gång.
 

kaleii

Well-known member
Var förbi idag då jag hade ärenden i kvarteret, bra bemötande och god och "snygg" espresso. Jag erbjöds 2 olika bönor var efter jag beställde den med robusta blandning, de hade även en 100% arabica men då jag ofta tycker att de 100% blir för veka för min smak hoppade jag över den. Kommer med all säkerhet återvända när jag har vägarna förbi nästa gång.

100-procentaren är 5Estate från J&N. Supermumsig.

Husblandningen är La Bomba, också från J&N.
 

mag

Well-known member
Nya tider på tvålen

Var där igår och i förmiddags, Koppi i den kvarn som inte innehåller Biokaffet från Molinari. Oskar sköt några enkla San Sebastian rakt upp i krysset, smakade mycket och bra. Numera även förstärkta på personalsidan av Espressoskolan emellanåt. Väl värt ett besök.
 

Bilagor

  • tvål.jpg
    tvål.jpg
    25.6 KB · Visningar: 37

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,707
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp