Malmö Kaffeklubb!

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Tanken slog mig när jag satt djupt försjunken i min makrobok. Vad tror ni om att starta någon form av entusiastkaffeklubb eller liknande här i Malmö? På sätt och vis känns det redan som vi är en klubb när vi träffas och jammar, men det går kanske att utveckla vidare och göra ännu coolare grejer och träffar. I alla fall snackade jag och Lars om att göra en "klubbresa" till Göteborg överdagen någon gång i framtiden och dricka gott kaffe och ha det trevligt.... 8)
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Kanske skulle man kunna sätta upp en blogg där alla klubbmedlemmar kan posta inlägg om sina kaffeupplevelser dels i Malmö och dels annorstädes. Jag sitter ju på domänet kaffeforum.se som eventuellt skulle kunna användas.
 

jb

Well-known member
Spontan fråga...
Vore det inte bättre att göra detta inom ramen för Riktigt Kaffe när det nu finns ett fungerande forum?
 

Lars

Well-known member
Jag tycker att idén om en lokal kaffeklubb är klart intressant. Man skulle t ex kunna ha en fast tidpunkt varje månad (varannan vecka eller en gång i veckan funkar naturligtvis också om det finns intresse för det) när man kör olika aktiviteter t ex jam, fika, kaffeprovning, gästföreläsning etc.

Jag vet däremot inte om det är en bra idé med en separat plats på nätet för detta. Risken är att folk inte orkar posta på flera ställen och att det leder till att folk försvinner från RiktigtKaffe. Vad jag förstår av ditt inlägg, så menar du inte att det skall vara ett diskussionsforum som detta utan mer ett blogg-format?
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Exakt! Ett till forum behövs verkligen inte, riktigtkaffe är fungerar ju redan optimalt. Det jag tänkte på var snarare en gemensam blogg för alla malmönördar . Alltså snarare ett komplement än en ren konkurrent till riktigtkaffe. Min egen åsikt är att det inte kan bli för mycket bloggar om kaffe på nätet. Kollar vi på den svenska marknaden för bloggar så är den ju minst sagt skral om man jämför med till exempel USA.
 

Joakim C

Well-known member
Jag gillar klart idén med reglebundna möten. Jag tycker att träffen förra veckan var hur trevlig som helst och vill gärna se mina fellow Malmö kaffegeeks flera gånger.
 

Lars

Well-known member
Vilka är intresserade? Vad tycker ni skulle vara en lagom frekvens för träffarna? En gång per månad?
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
En gång per månad känns rimligt. Kanske ska man varva jam med vanliga fikamöten på nån kaffebar i stan för att inte bränna ut sig framför maskinerna! 8)
 
C

cj53x11

Guest
Lars sa:
Vilka är intresserade? Vad tycker ni skulle vara en lagom frekvens för träffarna? En gång per månad?

I'm in! Håller med herr Stenqvist om att en gång i månaden låter rimligt. By the way.. Går det att bränna ut sig framför maskinerna? :?
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Jag trodde att jag skulle bränna ut mig efter ca 2,5 månaders kaffepumpande på Nesta i somras, men resultatet av det blev att jag ville göra ännu mer kaffe! :D
 

mrjohan

Well-known member
Självklart hänger man på en sån här grej!
En gång i månaden, och som du skriver Dan, storslagna jams varvat med vanliga fikaträffar. Låter perfekt!
 

puttec

Well-known member
Det låter kanon med kaffeträffar, jag hänger gärna på.

En gång i månaden kan nog vara lagom.

//PC
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp