Sprid kaffekärleken

M

Medlem14302

Guest
Vill uppmana alla som har möjlighet att göra så mycket reklam som möjligt om detta forum. På samtliga utbildningar/kaffeskolor/föreläsningar/shower The Lounge är ute på näms riktigtkaffe.se.

Riktigtkaffe logotypen är även ute på www.theloungefbg.com med länkning till sidan.
 

Nickeh

Well-known member
Har varit på tal förut vet inte om det hände något eller om det förblev en tanke.
Tror at molarin hade något på gång som var tänkt att vi kunde ladda hem och sen skriva ut för vidare utdelning
 

Bjarne

Well-known member
Vet inte om detta faller i rätt tråd, men "here goes" (Molarin, du får flytta denna om det känns nädvändigt)

Har tänkt lära kollegorna på jobbet hur man SKA hantera kaffe för att de ska upptäcka smaken och lite intresse och inte lämna kaffeburken öppen och strunta i rengöring av bryggaren (Moccamaster Termos).

Sagt och gjort. Jag släpade min Silvia och Rocky tillsammans med koppar från Kaffemaskinen, all extrautrustning + kaffe och körde det till jobbet. En av tjejerna skulle sluta och bjöd på tårta. Då tänkte jag att de MÅSTE bara ha gott kaffe till det.

Eftersom Silvia inte är HX tog det lite tid att få fram 11 cappu, men det blev ganska lyckat. De gillade smaken och även de få rosettor jag fick fram i farten (3 av 11 OK), så nu återstår bara att se när de vill byta ut maskinparken :) Jag måste också lära mig göra fler sorter än espresso, latte och cappu :oops:

Mitt under amatör-Barista-hanteringen visar det sig att en ny kille på kontoret känner till detta forum och står i valet mellan Gaggia Classic och Silivia. Må han hitta rätt stöd härinne, för det har/gör jag!

Stor klapp på Molarins axel för forumet kom till - och alla er andra för att jag får kommentarer och insyn i er kaffe-mekar-vardag.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,653
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp