Media Markt

S

Slane

Guest
Var och kolla in Media Markt på lunchen! Helt sjuk butik, deras grej är att ha i stort sätt allt i prylväg.

De hade väl närmare 30 olika Espresso maskiner både manuella och auto. Blev dock inte så impad. De som var av finare sort var Isomac, sen var det mesta skit i mina ögon. Men varför handla där när t.ex. Isomac Millenium var 1000kr dyrare än på Kaffemaskinen.....!
 
S

Slane

Guest
Asprilla sa:
och varför informera oss om det du tycker är skit? :D

säg till om du får nys om en nedgrävd skatt nånstans ;)

Ja det var en bra fråga! :)
Jag tror iofs att vi alla som har en Media M i närheten kommer gå in och stå och slita och dra i alla plastiga maskiner och inse att den jag har där hemma inte kanske är så dum ändå.
 

Dunne

Well-known member
Det som främst slog mej när jag var där var att de hade skitmycket espressomaskiner och knappt en ända kvarn. Tycker jag var lite märkligt.
 

zix

Well-known member
Jag vet inte vad som är billigt på mediamarkt egentligen. Det verkar lite som om man får se upp innan man handlar, macgrejerna var inte särskilt billiga de heller... den och kaffemaskinsavdelningen var de två avdelningarna vi hann med på en tjugo minuter eller så. Rätt stor, den där mediamarkt.
Tacka vet jag mindre affärer.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Man ska handla grejer i butiker där de vet vad de pysslar med.
Jag har många och avancerade datorer (specialbyggda för filmredigering) och jag skulle inte tänka tanken att köpa de på "PC City" eller liknande.

Nope, www.tricom.se är det för hela slanten för mina datordelar, de bygger ihop alla mina datorer.

Inte bara har de bra priser, de vet vad de pysslar med.
Man ska inte falla för "jättebutiker-har-alltid-bäst-priser-grejen", så är det inte. De har garanterat bäst priser på allt de annonserar om, men resten av sortimentet är en helt annan sak. ;)

Och har man en fråga så får man i bästa fall ett svar "uppläst ur facit" (läs: utan någon som helst kunskap om saken i fråga....).
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Enda nackdelen med kaffemaskinen är att webbutiken inte har hela sorimentet upplagt.

Hade de haft det hade jag handlat kaffekoppar för åtskilliga tusenlappar därifrån, istället för att handla från Nederländerna. NU har de mina koppar, men de hade inte det när jag sökte coola koppar. ;) :(
 

jugg

Active member
Jag har hört från "säkra" källor att dom jobbar stenhårt med att fota och uppdatera webbutiken för att mosvara våra krav... kaffe maskinen altså.. ler
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Mr Isomac sa:
Enda nackdelen med kaffemaskinen är att webbutiken inte har hela sorimentet upplagt.

Hade de haft det hade jag handlat kaffekoppar för åtskilliga tusenlappar därifrån, istället för att handla från Nederländerna. NU har de mina koppar, men de hade inte det när jag sökte coola koppar. ;) :(

Du kanske borde ut och röra på dig lite mer? Stockholm och Uppsala ligger ju ganska nära varandra ändå...
Så fort vi har tid över plåtar vi, beskär/behandlar bilderna, lägger till artikeln i weben. Det tar sin lilla stund, det borde de flesta kunna förstå. Dessutom är det bara att ringa/maila om det är något man söker som inte finns på weben, antingen har vi det eller så vet vi vem som har det, oftast.

Annars en synnerligen trevlig tråd detta 8) Vet hur det är på de där stora ställena, efter min tid på en av de stora tyska byggvaruhusen (namnet är numera tabu i min direkta närhet) Billiga lockvaror som sög fett rent kvalitetsmässigt. Resten av prylarna var dyrare än på andra ställen.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Cheffalo sa:
Du kanske borde ut och röra på dig lite mer? Stockholm och Uppsala ligger ju ganska nära varandra ändå...

Tja, fast det är ju inte avståndet som avskräcker mig, snarare bristen på tid. Det tar en hel dag att åka ut till ett par butiker i stockholm + ett par hundralappar i bensin och parkeringsavgifter.

Jag hinner scanna av 10st nätbutiker under en 45 minuter och då har jag gått grundligt tillväga, hittat det jag söker efter och fått iväg en beställning. Frakten som tillkommer sparar jag med råge in från bensinkostnaden. ;)
 

Lars

Well-known member
Cheffalo sa:
Annars en synnerligen trevlig tråd detta 8) Vet hur det är på de där stora ställena, efter min tid på en av de stora tyska byggvaruhusen (namnet är numera tabu i min direkta närhet) Billiga lockvaror som sög fett rent kvalitetsmässigt. Resten av prylarna var dyrare än på andra ställen.

Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus!Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus!
Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus!
Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus!
Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus!
Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus! Bauhaus!

;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp