ECM Technika III och ECM Mechanika III

svartvest

Well-known member
Vad är detta för maskiner, enbart för den tyska marknaden?
Är det EMC som gör dem? De finns inte med på deras hemsida.

Tycker det är snyggt när mätarna sitter högt upp på maskinen.



Se mer på www.azzarello.de
 

BicaGuy

Member
Jag tror den första är ECM Giotto och den andra ECM Cellini. På nått vis får tyska namn den tyska massan att tänka på deutsche kvalität i st.f. italiensk design. Tänk BMW, Messerschmidt, Krups och Wartburg ( ;) det är ju inte bara guld som glimmar på autobahn, stau finns ju där också).

Dessutom tror jag ECM öppnat fabrik i Tyskland.
 

BicaGuy

Member
Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta men på söndagen, 5 dagar efter att jag fått apparaten upptäckte jag att Tea'n börjat läcka. Vid närmare efterforskning finner jag att läckaget kommer från en spricka i kokkärlet (boiler). Nu måste den packas in och skickas tillbaka.... :cry:
 

Lars

Well-known member
Det är så fruktansvärt trist när sådant händer. Jag har som tur är varit förskonad från såna problem med vår Giotto. Jag hade ett litet problem efter några månader, men det visade sig lätt avhjälpt en droppe symaskinsolja när jag väl hade konstaterat vad "felet" bestod i. Jag har däremot råkat ut för liknande problem när det gäller HiFi-prylar. Det hjälpte inte att det var köpt lokalt beroende på en oduglig svensk generalagent... Jag vet hur det känns med andra ord. Hoppas att det löser sig på bästa möjliga sätt!
 

Shaggy

Active member
Tråkigt med kvalitetsproblem. Min Zaffiro har fungerat bra (än så länge). Hoppas att det löser sig för dig.

Patrik
 

BicaGuy

Member
Så här långt har bella-italia/la gondola skött sig väl, måste jag säga! Jag rapporterade felet till säljaren över internet och beskrev problemet. Han har redan ordnat leverans tillbaka på måndag. Det är ändå inte nått man kan klaga på - jag beställde trots allt över internet från en global försäljare. Hoppas bara det fortsätter så.
 

mårris

Well-known member
den på bilden har två tryckmätare och oisolerade ång- och vattenrör – det skiljer den från min Giotto iallafall.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp