Kan Malmöborna så kan väl vi!!! Hemmaträffar alltså!!

Rozzo

Well-known member
vonthor sa:
På kaffesidan blev det Monsun Malabar, Etiopisk Harrar, Passalacqua Mehari, la Bomba, DeSica, Monteriva Marche och Palombini supercrema.

Du, glöm inte Del Doge:n som vi gjorde slut på bara genom att ställa in kvarnen ;)
 

Bjarne

Well-known member
Låter som jag missade en händelse av stora mått! :eek:

Mitt flyttande av prylar mellan lägenhet och Shurguard tog alldeles för lång tid, hade velat smitit ifrån och träffat gänget, samt sniffa lite på kvarnarnas utkomster. Ser fram emot att se bilderna i efterhand.

mag: ber om ursäkt att jag inte meddelade dig att jag blev hindrad. :oops:

vonthor: jag kommer definitivt att prioritera nästa möte/sammankomst. Ska ta med mig mina maskiner om de behövs.
 

treefinger

Well-known member
Roligt att det blev en fullträff. Det låter ju som att ni hade en grym maskinpark där i alla fall. Jag hade inhandlat 5 Estate och Mysore Nuggets enbart till träffen så jag var riktigt ledsen i ögat när jag vaknade i morse med rejäl halsont. Men jag hoppas verkligen att det blir fler chanser inom kort.
 

von Thor

Kaffevision
Vi får se till att ordna en ny träff snart för din skull Treefinger!! (och kanske för att jag är sugen på Mysore Nuggets)
 

majkeloak

Well-known member
Jag kan bara instämma i lovsången, det var grymmt trevligt, tack!

Då är man många erfarenheter rikare både på smak, maskin och tekniksidan.
Gårdagens ahaupplevelse: skall (kan) det vara så :shock: mycket flås i skumröret?

Håller med om att det var lite för många sorter och lite kaosartat, mem det var ju så mycket vi ville göra...
Det fanns nog ett uppdämt behov att gåra något sådant här. Något att ta med som erfarenhet till nästa gång- lite mer fokus - man kan inte hinna med allt.

Framför allt skulle jag inte velat smaka en ända espresso till i går... Var tvungen att snöra på mig joggingskorna för att bli av med lite "energi" :lol:

Räkna med mig även nästa gång.
/Mikael
 

Lars

Well-known member
Det låter som att ni har haft en riktigt trevlig kaffeträff. Jag är mycket imponerad av maskinparken! Hur var Vetranon? Ser fram emot bilderna!
 

kaleii

Well-known member
Sorry att jag inte kunde komma. Jag fick låna hem en PlayStation 3 med fyra spel (varav två som fortfarande är under utveckling), så jag lämnade faktiskt inte lägenheten på hela helgen :D

Låter som att ni hade grymt kul i alla fall, och jag hoppas på att kunna dyka upp nästa gång.
 

mag

Well-known member
Ja, kul hade vi och kaffe drack vi till våra magar vred sig. Här kommer bildbevisen:

Vonthor och naken Vetrano.




Latteart by mag


En... krokus?


Hjärta signerat majkeloak






Hoppas även på en keff video av en naken extraktion av monteriva marche... crema für alle! Eller kan du ladda upp den, vonthor?
 

Bjarne

Well-known member
Dang :!: vad jag ångrar att jag inte tog en sväng förbi i helgen! :cry: Hade nästan varit värt den extra hyrkostnaden för skåpbilen.

Jag ställer mig härmed först i kön till nästa träff! - Hoppas det blir snart, för jag dreglar nästan ner min laptop när jag ser bilderna på era resultat i kopparna :p
 

treefinger

Well-known member
Såg ju härligt nördigt och trevligt ut, precis som man vill ha det! Hoppas jb får sina lokaler färdigrenoverade så att vi kan ha kaffeträff här i Uppsala framöver också. Hade varit grymt skoj.
 

von Thor

Kaffevision
Hade en allt för liten bil att transportera den i. Fick för mig att benen måste bort för att inte skada skinnklädseln och bakre benen fick man loss efter skalet var borta. Detta är den officiella orsaken. Egentligen ville jag bara se henne naken. Tänk er, en naken vetrano i passagerarsätet!
 

johey

Well-known member
Det där kalaset hade jag velat vara på! Finns det plats för en Västeråsare nästa gång tro? Och... Är det lätt att hitta? Jag har lokalsinne som en tall. Med lite tur lyckas jag ta mig med tåg till centralen i Stockholm. Därefter behöver jag ganska detaljerad beskrivning. :)
 

Bjarne

Well-known member
Vi kan välan göra en Hans & Greta ;-) - lägga ut kaffebönor från Centralen hela vägen till platsen för mötet........... :!:

Can't miss it!
 

wesaft

Well-known member
Sex i baksätet vonthor, vad säger du.
Det där inlägget passar bättre där det är en del i kulturen, usa och coffeegeek ;)

Ser ut att ha varit en lyckat träff, såg roligt ut.

Stockholm kan.

edit: såg att han skrev passagerarsätet nu, men det var ändå lite roligt i mina tankar :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp