några ord om mig själv

momosa

Member
hej
Maria heter jag. Som de flesta andra här bekänner och katogariserar mig själv som kaffeberoende och kaffenörd. Allt som har med kaffe att göra har en uppenbar tendens att väcka intresse i mitt lilla huvud, vilket gör mig ständigt på jakt efter kunskap och utveckling inom området.

Kaffeprylar har jag dock varken mycket av eller egentligen råd med. Så långt jag hittils har sträckt mig är IKEAs mjölkskummare för 9kr samt en klassiskt kaffebryggare, med filter. I drömmarna har jag däremot desstu mer kaffeprylar.

det där var en liten parantes, kanske inte värd att nämna.

för att besvara frågan, så är jag även här för att träffa andra trevliga människor med samma intresse som jag själv. "Fikpausvänslistan" kan aldrig bli för lång. Där kan tilläggas att jag är en social själ.

även det en parantes.

jahapp. tack för mig då.
Ha det gött! kram/Mary
 

johey

Well-known member
Du lär inte behöva vara här länge förrän du tar dig råd att skaffa dig prylar. Forum som detta brukar åtminstone på mig ha stort inflytande på prioriteringar. Välkommen! :D
 

MrBean

Well-known member
Det är ju kaffet vi vill åt.... hur vi gör är olika, men beroende e vi alla ;)

Jag tar första steget: Hej jag heter Robert, jag är Kaffemissbrukare :)
 

treefinger

Well-known member
Hej Maria, jag heter Peter, har inte fått i mig någon espresso på 18 timmar. Lite pressokaffe är allt jag fått i mig denna morgon.

Välkommen är du i alla fall.
 

momosa

Member
jo det lär nog ta ett tag. anledninge till den end investerade kaffepryle´n är en trytande ekonomi eftersom café jobb verkar helt omöjligt i denna lilla std: Halmstad

johey sa:
Du lär inte behöva vara här länge förrän du tar dig råd att skaffa dig prylar. Forum som detta brukar åtminstone på mig ha stort inflytande på prioriteringar. Välkommen! :D
 

momosa

Member
det e starkt gjort. själv ger jag ibland mig in i det där att ha uppehåll, vilket brukar resultera i en påtagligt mindre fokuserad och presterande mary. hmm, ingen bra bieffekt som jag numera med största aktsamhet försöker att undvika.

Lars sa:
Hej, jag heter Lars och jag har inte druckit någon cappuccino på drygt 3 timmar...
 

TomTroll

Member
momosa sa:
hej

Kaffeprylar har jag dock varken mycket av eller egentligen råd med. Så långt jag hittils har sträckt mig är IKEAs mjölkskummare för 9kr samt en klassiskt kaffebryggare, med filter. I drömmarna har jag däremot desstu mer kaffeprylar.

/Mary

Jag tippsar dig om en såndär mokkabryggare du ställer på spisen. Du hittar lätt en under 50-lappen och resultatet blir helt ok :)
 
Topp