Stockholm Mojo

arto

Well-known member
Var där igår vid 8 och tog en kaffe, kompisen en cappuccino.

Någonstans, tror det var på kopparna, eller så var det på någon broschyr, men iaf Johan & Nyström stod det där, någonstans. Kan inte säga mig om det var Bella eller 5 Estate på smaken, då jag inte är någon större arabica-poppis, men, det slank ner :)

Priset, 20 eller 22, kanske var det 24 (?) för kaffet, kändes i överkant Men har man vägarna förbi så kan man nog slinka in och ta en om man är sugen.

Besökte dom även i somras men det minns jag inte så mycket om.
 

treefinger

Well-known member
jag har inte varit där själv, men en tjejkompis till mig är i alla fall imponerad över deras latte-art, och har därför rekommenderat mig att dra dit. Kanske värt ett besök?
 

arto

Well-known member
Det var konst på cappuccinon iaf, och det såg riktigt riktigt-gjort ut. Är nog värt ett besök om man är i närheten eller bara vill uppleva nya ställen. Fin 4-gruppare finns där, och lokalen är extremt luftig.
 

NiklasM

Well-known member
...ibland syns Christian, den fd ägaren av Non Solo, ratta maskinen.

Kan meddela att kaffet blivit mycket bättre på senare tid.
Om det beror på ovan person vet jag inte, men kan vara värt ett besök om man är i närheten.
 

treefinger

Well-known member
Beställde en enkel och gumman beställde en cappuccino. Enkeln var okej, men kanske lite tråkig. Cappuccinon var dock mästerligt skummad, blev riktigt imponerad. Var en dam vid namn voula eller något sånt som rattade maskinen.. hon såg stabil ut.
 

treefinger

Well-known member
Var där en sväng idag och fick en fin dubbel ristretto efter lunchen. Ödmjuk och trevlig kille i personalen, skoj!
 

Coffeehead

Well-known member
Var där idag och blev serverad en mycket "vanlig" och mycket alldaglig cappuccino av en ung röd hårig tjej, någon art syntes inte till. Smörgåsen var mycket god men kanelbullen för 38kr kändes överprisad. Priset för en enkel var 20kr, vad cappu kostade kommer jag inte ihåg.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,672
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp