Mastro Lorenzo som espresso

Dante

Well-known member
Har just druckit två stycken på morgonen och har alltid varit rabiat vad gäller Gevalia men i detta kaffet har dom hittat något intressant. Men men.. det är ju Italienproducerat så det är troligen därför det är helt ok.
Lite kärvt men jag gillar ju det såå...
Har mailat och frågat och vet att det innehåller en del Robusta men ej hur mycket.Det avslöjar de icke!!
Jag börjar att urskilja skillnaderna att göra en espresso på ren Arabica böna och Robustablandningar och den sista vinner klart!! Arabica har en tendens att bli tunn och lite blaskig men det är kanske mina smaklökar som är inställda på kärvare kaffe.Eler så är det maskineriet. Det hela måste ju utprovas igen när jag får hem Gaggian som tydligen blir efter helgen. :(
 

Dante

Well-known member
Aroma Oro var det nog. Jaha. Och jag som trodde jag kommit på något att det var robusta i den sorten men men....Gaggian är hemma nu i alla fall så jag får köpa en ny påse. Vet du om bägge finns i vanliga handeln eller måste caramban beställas eller????
 

Lungo

New member
I "vanliga handeln" finns väl deras färdigmalda kaffe. Vilken sort det är vågar jag inte svara på.
Hos storköksgrossarna finns de 3 sorter jag skrev om i 1 kg´s påsar.
Vissa handlare har även köpt in dessa 1 kg´s varianter.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp