Saeco Aroma Nero

Dante

Well-known member
Hej. Tänker nog köpa en Saeco Aroma Nero maskin. Är det någon för eller emot därute som har erfarenhet av maskinen?? Skriv gärna snabbt då det är bråttom. Min Krups gav opp igår.Och strupen är torr.

Jalla Jalla!!!! :D
 

OlaA

Well-known member
Jag har haft en saeco Aroma Nero i fem år. Den tjänade sitt syfte och gav helt ok espressos, men jag skulle inte betala mer än 2000 för den.

Saecon har ju ett special-portafilter som inte öppnar sig innan ett visst tryck i portafiltret. Det gör ju att de flesta espressos blir OK men samtidigt får du heller aldrig en superespresso.

Även i prisklassen 1500-2000 kan det hända att du hittar bättre apparater än Saecon.

//Ola
 

Dante

Well-known member
Nya funderingar på maskin

Nu lutar jag över mot en Gaggia Coffee De Luxe istället. vad tror ni om den?? Lite mer maskin känns det som.
 

Lars

Well-known member
Jag hade en Gaggia Coffee i drygt 5 år innan jag bytte upp mig. Har bara bra saker att säga om den. Hade jag haft den kvar, så skulle jag nog ha gett mig på att byta ångröret. Till espresso är den dock utmärkt som den är. Med risk för att vara tråkig: Om du inte redan har en bra kvarn, så tycker jag att du skall börja spara nu. Det är först när du har en sådan, som du verkligen kan uttnyttja maskinens fulla potential.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp