Köpes: maskin och kvarn

Det är tid för uppgradering och jag söker därför
Espressomaskin - 1-grupps, semiautomatisk med tank. CoffeeQueen, Scala, BFC, Promac, Unico Splendor, Isomac är speciellt intressanta maskiner men kom gärna med fler förslag om bra sådana finnes.
Kvarn - Unico Splendor, Cunill tranquilo, Quickmill apollo, Demoka M-203, Monteriva, är speciellt intressanta kvarnar.
Obs. Jag letar runt här bland forumets annonser men kom gärna med fler bra förslag om sådana finnes. Tack på förhand, mina vänner!
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Hmmm, ja det är nästan lite småskumt. Inga krav på varken maskin eller kvarn (utom att det ska vara fungerande då). :?

Får man fråga varför du inte kikar på alla annonser som finns, det finns både kvarnar och espressomaskiner? :?
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Nä, tycker inte det är så skumt att leta på bred front. Föreslog bara att börja med att kolla alla inlägg i den här delen av forumet, vilket Henrik säkert gör.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Jag sade inte att det var skumt, jag sade att det var nästan lite småskumt... ;)

Mr Henrik ska givetvis inte ta illa upp, jag är lite misstänksamt paranoid när det är förstagångspostare. :lol:
Jag tror att det var en mix av ? angående varför annonserna som finns inte duger när kraven på maskinen är så små, i kombination med hotmail och förstagångspostare som vill att man ska kontakta honom direkt.

Jag gillar inte hotmail, alla anonyma spammare använder hotmail (eller i alla fall många, av vad jag har sett). Men se bara hur jag ser ut, helt blå och arg. Jag kan ju inte vara normal, så ta inte åt dig i onödan. ;)

:)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
henriklestreus sa:
Ok. Jag retuscherar så det passar herrarna. Ha en bra kväll.

? ... Men alltså... Inte behöver du väl retuschera inlägget. :?
Det är ju bara att välja och vraka bland de espressomaskiner som finns som säljes-annonser i den här forumdelen. Du har hittat väl de antar jag?

Här har du en direktlänk annars: http://www.riktigtkaffe.se/viewforum.php?f=14

Det finns säkert en 5-6 st maskiner till salu, och säkerligen ett flertal kvarnar. :?
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Låt mig och Molarin sköta spamjakten du. Förstagångspostare ska känna sig välkomna här.
Så låt Henriklestreus använda denna tråd så som den var tänkt. Någon mer som har en liten maskinpark till salu? :?:
 
Liten förklaring

Jag hade väl inte direkt fördjupat mig i vad jag egentligen vill ha - därav den långa listan av tillverkare. Det finns mycket bra på marknaden. Men era reaktioner fick mig att ta mig i kragen och verkligen leta på tillverkarnas hemsidor och begränsa mig lite. Inget fel med det. Men jag hade mest tänkt se om jag fick några intressanta kontakter med folk som ville sälja. Angående de som finns på köp&sälj så faktum är att jag har kontaktat en del av dem och funnit ut att de redan sålt utan att ändra eller ta bort annonsen. Andra verkar vara ihoplappade maskiner som de köpt på eBay och ångrat sig. "Espressochoppers" med andra ord. Inget för mig. Jag köper gärna maskiner som varit med ett tag, men vill naturligtvis inte ta över andras misstag. That's it. Tackar för ordet!
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Re: Liten förklaring

henriklestreus sa:
Det är inget mystiskt eller skumt varken med min annons eller min hotmail adress. Jag vill bara ha tag i en espressomaskin och kvarn.

OK, ok. Sorry... :oops:
Skaka hand och bli vänner? :)

henriklestreus sa:
Angående de som finns på köp&sälj så faktum är att jag har kontaktat en del av dem och funnit ut att de redan sålt utan att ändra eller ta bort annonsen.

Det måste man ju göra! Spöstraff till alla som inte ändrar på annonserna, så att man ser vad som är sålt och inte! :x
 
Tack för alla tips

Läste just tråden om Isomac-kvarnen. Tackar.
Så, du rekommenderar Mazzer starkt förstår jag....?
Trodde det var lite overkill men du har kanske en point.
Problemet med en Mazzer är att den blir svår att få en värdig plats i mitt kök...
Den tar sin lilla plats, så att säga.
Vad rekommenderas om man vill ha en super bra kvarn men inte en jättepjäs i köket?
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Tanken var egentligen inte att hålla fram Mazzer som ett alternativ, bara att peta bort Isomac som kvarn-alternativ. ;)

Visst anser jag att en Mazzer är fantastiskt bra, men den är ochså fantastiskt dyr... För dyr för någon som "bara letar efter en bra kvarn". Man måste nästan vara rejält kaffetokig och redan vara inriktad på att hitta top-of-the-line för att köpa en Mazzer tror jag... :D

Minimoka tror jag mig ha läst många positiva åsikter om, men jag har inte provat någon själv så jag kan inte tala ur egen erfaranhet.

Eller varför inte en Anfim Self? Snäppet bättre än Minimoka tror jag, men ochså snäppet dyrare. http://www.kaffemaskinen.se/webshop/show_product.aspx?ProdID=285

Riktigt bra kvarnar misstänker jag att de flesta behåller så de kanske inte finns lika ofta att köpa som begagnade? Inte lika ofta som "nybörjarkvarnar" som folk tröttnat på och byter ut i uppgraderingsiver?
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp