Erfarenheter av espressocoffeeshop?

blomkål

Active member
Måndagen den 9 oktober beställde jag en macap-kvarn från espressocoffeeshop.com. Två ggr sedan dess har jag försökt att kontakta dem för att få veta när den skall levereras men de har inte svarat. Jag börjar bli lite grinig faktiskt. Vad har ni för erfarenheter av dem? Har någon lyckats få ett svar på mail. Jag har sett att flera här verkar ha beställt från dem och fått sina prylar men hur bra har de varit på att ge leveransbesked och dylikt.
 

niad

Well-known member
Jag kan bara säga som jag nog tidigare sagt i nån tråd. När jag beställde min kvarn under sommaren 2006 så lade jag order vid runt 13:00 en vanlig tisdag eller onsdag. Inom en timme ringde Carlo på espressocoffeeshop tillbaka och sade att han bara hade den i krom. Jag tog den och fick även rabatt i och med att han inte hade den i min först valda färg. Nästa dag ringde mitt lokala åkeri som kör för Fed Ex och sade att den var i stan. Jag fick den på lunchen innan 12:00.

När jag skulle beställa min Elektra SXC så ringde jag och frågade Carlo och han sade att den inte fanns inne, istället föreslog han en annan modell av samma maskin men då valde jag att beställa från Tyskland istället.

När jag beställde min Europiccola så ringde jag och Carlo sade att den fanns hemma, jag lade order på nätet och hade den hemma inom två dagar. Att det tog mer tid den gången berodde på att åkeriet (Fed Ex antar jag) inte hade tillräckligt mycket att hämta den gången hos dem som jag förstod det. De höll ändå tiden för leverans som utlovat anser jag.

Om du inte talat med Carlo ännu så fråga efter honom så kanske du får klarare besked, han har varit bra att ha att göra med de gånger jag haft kontakt med dem. Be om besked och trackingnummer så du kan följa leveransen på nätet.

Lycka till, hoppas det löser sig inom kort.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Företag som har en emailadress men inte svarar på email drar jag ett tjockt svart streck över. Fy f-n!

Har man emailadress som företag och vill ha bra kundkontakt ska man svara på email dagligen, annars försvinner liksom hela vitsen med email. :evil:

Vill man inte svara på email så ska man inte ens ha en emailadress. :?
 

niad

Well-known member
Du har självklart rätt Mr Iso.. Tyvärr lever vi i en verklighet där många företag, institutioner, myndigheter, privatpersoner etc. inte på långa vägar ha fattat hur de som använder nätet frekvent och effektivt tänker och reagerar.

De lever kvar i att man slår på datorn när man skall använda den, de kollar mailen en gång om dagen o.s.v. Jag har exempel på myndigheter i Sverige där jag vet personer med stort ansvar som tar fram sin dator ur garderoben en gång i kvartalet och kopplar in den för att kolla sin mail, sedan stoppas den undan igen.

De företag som lever på nätet som i detta fall måste anses ha högre krav på sig men trots det så upplever man ofta att just att svar på mail tar tid, det är lättare att ringa. De har inte tagit sitt ansvar fullt ut när de börjat agera och sälja på nätet. Kanske måste de bemanna upp helt enkelt. Många företags affärer går i vågor under året. Jag kanske hade tur som beställde på sommaren, de har kanske lågsäsong då, vem vet.

I detta fall vet jag inte men jag har mailat dem åtskilliga gånger och alltid fått svar in om två dagar i alla fall. Carlo har även svarat mig samma dag under helgen så det har nog snarare med arbetsbelastning och närvaro på arbetsplatsen att göra om de inte svarar. Jag har inte upplevt att de aldrig svarar på mail i alla fall.

Trist är det som alltid när man ger folk pengar och inte får service tillbaka, det skall man förstås alltid kunna kräva.
 

niad

Well-known member
Japp, jag handlar där det är smidigt och billigt och där jag får bra service. Jag kan personligen som tur är säga att jag inte fått dålig service på något av de kafferelaterade internetköp jag gjort i år. Jag fick bra service och pris i Götet häromdan också förresten. :) Jag har en kvarn på beställning från Tyskland och den har dröjt men jag har besked på varför och visst då är jag nöjd då så långt. Jag köpte den för den var billigast där och då får jag stå mitt kast.

Jag minns dock en dator jag handlade från Dell för ett antal år sen där det strulade rejält så visst kan det gå åt skogen. Jag är nog också av den åsikten att om man handlat ofta över nätet och utomlands ifrån så kan det vara en hjälp för att klara vissa av de svårigheter som kan uppstå. Det är t.ex. inte utan anledning som jag ringde och kollade tillgängligheten innan beställning på espressocoffeeshop senast men det gör jag ofta då jag skall till en lokal affär också.

Intressant ämne och diskussion där man kan skönja två åsikter tona fram, minst....
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
niad sa:
De lever kvar i att man slår på datorn när man skall använda den, de kollar mailen en gång om dagen o.s.v.

... Men kollar de mailen en gång om dagen så har man väl egentligen inget att klaga på? Visst är svar inom en minut är att föredra, men inte något man kan räkna med...

Värre är det när man inte får svar alls, eller toksent. Minns när jag skulle köpa något (vad det nu var) och mailade och frågade en butik. Fick inget svar så jag letade upp en annan och beställde därifrån. Ett par veckor EFTER att jag hade fått varan får jag svar från den första butiken! :shock:

Jag tackade för det snabba svaret och konstaterade att jag redan hade hunnit både beställa och få varorna för flera veckor sedan från en annan btik eftersom de inte verkade svara på email. Och frågade om de verkligen trodde att jag skulle komma med en beställning nu, efter så lång tid? JAg fick inget svar på det emailet heller, men det kanske kommer en dag. ;) :lol:

Cheff, du och Kaffemaskinen måste jag säga hör till topplistan i mailkontaktligan. Keep up the good work! :D
 

Uben

Member
Jag går själv i tankarna att beställa en Macap M4:a därifrån så det blir spännande att se hur det utvecklar sig.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp