Tänkte skicka jäntan till sthlm imorrn - var köper hon kaffe

treefinger

Well-known member
Är lite nyfiken på den där Ionia som så många pratar om, tror inte den finns att få tag på här i Uppsala. Finns det någon annan lite udda sort man kan köpa som är riktigt fin?

Ett plus är om de går att köpa i 250g eller ½Kg förpackningar så att man kan testa lite olika sorter istället för att köpa 1Kg på en gång.

Ett stort plus är om det är lätt att hitta till affärn också; det är ju en kvinna som ska hitta. :twisted: ;)
 

mb

Active member
Köpte Ionia på Kaffemaskinen förra veckan. Ifall man inte vill ha ett helt kg så öppnar dom förpackningen och säljer på lösvikt. En liten extra avgift (10 %) läggs då på priset.
 
M

Medlem14302

Guest
Re: Tänkte skicka jäntan till sthlm imorrn - var köper hon k

treefinger sa:
Ett stort plus är om det är lätt att hitta till affärn också; det är ju en kvinna som ska hitta. :twisted: ;)


Hahaha!! :lol:


Jag kan skicka en påse till dig av valfri sort. säg bara till så ordnar jag det! Borde inte bli så dyrt med frakten..
 

Johan

Well-known member
Tips när det gäller stort kaffeutbud i stockholm är väl som vanligt Kaffemaskinen (jag har iofs bara besökt den på ringvägen men dom har ett bra utbud), John Wall i pubhuset, Sibyllans Kaffe & Te och möjligtvis någon av Bönor & Blad butikerna.

Behöver du mer exakt adresser eller hittar du?

--Johan
 

treefinger

Well-known member
Johan sa:
Tips när det gäller stort kaffeutbud i stockholm är väl som vanligt Kaffemaskinen (jag har iofs bara besökt den på ringvägen men dom har ett bra utbud), John Wall i pubhuset, Sibyllans Kaffe & Te och möjligtvis någon av Bönor & Blad butikerna.

Behöver du mer exakt adresser eller hittar du?

--Johan

Tog en snabb titt på kaffemaskinen via hitta.se, blev direkt orolig att det ska bli för jobbigt/svårt för henne att orka ta sig dit. Finns det något enkelt sätt att förklara för henne hur hon ska ta sig dit? Hon har dragit dit med bussen nu så det är lite akut ;)
 

brengen

Well-known member
Från centralstationen tar man tunnelbanan mot Farsta (spår 4 tror jag) och kliver av vid Skanstull (ca 5min). Gå upp den trappan som är i tågets färdriktning, gå över ringvägen och sen 100m åt vänster så har du kaffemaskinen på ringvägen.
 

treefinger

Well-known member
brengen sa:
Från centralstationen tar man tunnelbanan mot Farsta (spår 4 tror jag) och kliver av vid Skanstull (ca 5min). Gå upp den trappan som är i tågets färdriktning, gå över ringvägen och sen 100m åt vänster så har du kaffemaskinen på ringvägen.

Tackar, bra förklaring.. let's pray ;)
 

brengen

Well-known member
Jag håller tummarna.... skriv gärna vad du tycker om kaffet om tjejen din får tag i nått[/quote]
 

Johan

Well-known member
Lite svårt att guidea henne iom att man inte vet vart hon utgår ifrån men...

Kaffemaskinen
Säg åt henne att ta sig till skanstull antingen med grönlinje (mot hagsätra eller farsta strand eller skarpnäck) eller blå buss nr 4.

När hon väl kommer upp från tunnelbanan/av bussen så borde hon stå vid korsningen ringvägen/götgatan. Där ska hon följa ringvägen mot de högre numren (borde bli öster ;)) och gå till nummer 108 ca 100 meter från korsningen.

John Wall
Finns i Pub-huset, åk till hötorget med grönlinje, när hon kommer upp står hon vid korsningen sveavägen/kungsgatan. Här ska hon följa kungsgatan mot högre nummer så kommer hon till pub-huset om ca 100 meter.

Behöver du mer?

--Johan

Edit: andren på bollen såg jag, lycka till!
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Tunnelbanor, buss och vägbeskrivningar...? Nä, jag har ett mycket lättare sätt:

Beställ över internet så får du hem kaffet i brevlådan. :)
(glöm inte att ställa koppen under brevinkastet så du inte missar kaffet bara... ;) )
 

treefinger

Well-known member
Tackar för all hjälp grabbar. Hon kommer ju att hamna vid centralstationen, men hon ska väl runt o shoppa sina enga grejjer först så vetitusan vart hon hamnar.. men jag har nog tillräckligt med kött på benen nu, tack vare er, att jag borde kunna guida henne.
 

treefinger

Well-known member
Bitterhet

Jaha.. här har man ansträngt sig, och er. Tror ni det blev något kaffe? :?
De dröjde tydligen för länge kvar i diverse skoaffärer. :evil: :x

Bitter :?:
Ja :!:

Nä.. måste göra en dedikerad kafferesa till stockholm snart så man får sitt behov tillfredställt, utan kompromissanden. :)

Ursäkta överanvändandet av smileys
 

Marv

Well-known member
Re: Bitterhet

treefinger sa:
Jaha.. här har man ansträngt sig, och er. Tror ni det blev något kaffe? :?
De dröjde tydligen för länge kvar i diverse skoaffärer. :evil: :x

Bitter :?:
Ja :!:

Nä.. måste göra en dedikerad kafferesa till stockholm snart så man får sitt behov tillfredställt, utan kompromissanden. :)

Ursäkta överanvändandet av smileys

Hehe, du kan ju göra en kafferesa till Sthm och botanisera i diverse kaffebutiker. Samtidigt kan du ju erbjuda dig att köpa litet skor i mån av tid... :lol:

Det finns nog tillräckligt med bra cafeer och kaffeaffärer för att motivera en resa från uppsala
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp