Sidan 7 av 19 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista
Resultat 49 till 56 av 147
    Senior Member
    Reg.datum
    dec 2006
    Anchor Steam Beer är en riktig höjdare tycker jag. Det är en underjäst (lager) öl fast som jäst under höga tempraturer I Californien och därför drar åt ale hållet i smak.
    Kul med alla micro bryggerier vars öl nu börjar gå att få tag i på systemet.
    Önskar dom kunde ta in ännu fler från USA och Belgien och alla andra länder.

Intressant site:
    9750 beers from 178 countries rated

http://www.ohhh.myhead.org/
    Det är egentligen bara en sorts böcker som har ökat lyckan här på jorden: kokböckerna. (Joseph Conrad)

Svårt att tillföra något vettigt efter att just fått 9750 ölsorter bedömda rakt under näsan ...

Jag vill ändå tipsa om ett gott öl: 1664. Ölet är ganska speciellt eftersom det kommer bäst till sin rätt då det är ca 4 grader varmt, och smakar ganska beskt men inte alls strävt eller motbjudande. Det är helt enkelt ett gott öl som är väl värt att prova

Citat Ursprungligen postat av augusto Visa inlägg
    Intressant site:
    9750 beers from 178 countries rated

http://www.ohhh.myhead.org/

Det är en rolig sida, men tyvärr har ju inte deras tester gjorts under ordnade förhållanden, och saker kan ha hög rating, men kanske bara en person som druckit den. Så lita inte allt för mycket på deras betyg... fast det är ju en jäkla massa öl de druckit, det är ett som är säkert

Nån gång ska jag bygga en site med svågerns testmaterial. Inte samma mängd öl naturligtvis, men det är fina excel ark med grafer o grejjer

Senior Member Sunscheins avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Det här tycker jag är en tråd som behöver komma upp igen, öl är ju fruktansvärt trevligt..

Ser själv fram emot att prova lite påsköl här framöver. Jämtlands Påsköl ska bli väldigt spännande att testa, då jag inte blivit missnöjd med något från Jämtlands bryggeri tidigare. Ser även fram emot Nils Oscars Kalaspåsköl och Oppigårds Easter ale. Våra svenska mikrobryggerier håller ju verkligen toppklass.

Köpte en flaska Brew Dog Paradox Smokehead på bolaget (nr 11690) härom dagen. Ett mycket rökigt och runt öl, som har fått lega och mogna på whiskyfat. Mmmm...
    Rekommenderas starkt om man tycker om rökiga drycker!
    ---------------------------------------------------------------
    "Den som skrattar sist tänker långsammast."

Ny favorit, och en sådan som jag alltid har en tre-fyra kalla är Brakspear Oxford Gold.
    Blommig och lik fullers dicovery.
    Varunummer 1533 på systemet.
    Ekologisk och billig 14:-
    http://www.brakspear-beers.co.uk/

Citat Ursprungligen postat av rhide Visa inlägg
    Svårt att tillföra något vettigt efter att just fått 9750 ölsorter bedömda rakt under näsan ...

Jag vill ändå tipsa om ett gott öl: 1664. Ölet är ganska speciellt eftersom det kommer bäst till sin rätt då det är ca 4 grader varmt, och smakar ganska beskt men inte alls strävt eller motbjudande. Det är helt enkelt ett gott öl som är väl värt att prova

En av mina gamla favoriter...
    Ska drickas kall, intar den själv gärna en varma sommardag eller i en Bastu.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •