Sidan 3 av 20 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 17 till 24 av 156
    Citat Ursprungligen postat av Maharashi
    Mina förslag:

Innis & Gunn
    Testade den i helgen, och wow vilken upplevelse!
    Jag kan inte direkt påstå att den var god, men oj var annorlunda!
    Och det som står på baksidan stämmer verkligen, den smakar typ vanlij, kola, and so on..

Stella Artois
    Tycker jag annars är en god allround öl, rekomenderas!

Andra goda öl

För ung för att få dricka öl... egentligen 8)

Skämt åsido så rådiggar jag öl, men jag är ganska kräsen av mig. Som sagt är jag ganska så ung (17 år) men jag lite har jag väl hunnit testa, knappast särskilt bevandrad dock. Snackar vi vanlig "fulöl" så gillar jag väl Carlsberg Gold, Tuborg Guld och lite sådant. Om vi börjar bli lite mer finsmakliga så gillar jag Mariestads, en massa olika varianter av Staropramen (speciellt Staropramen Dark), Pilsner Urquell och så gillar jag några österrikiska sorter jag inte kommer ihåg namnet på just nu

Amerikansk öl är sorgligt underskattad vilket nog får skyllas på Budweiser. Samuel Adams Lager är ett exempel på god damerikansk öl, lite åt Ale-hållet. Finns en och annan amerikansk Pale-Ale som också platsar på topplistan.
    Trappist-öl brukar slinka ner emellanåt, iaf tidigare, numera går det nått halvår mellan dessa tillfällen. Tycker nog egentligen att de är för söta och alldeles för alkoholstarka (ruggigt lömska...)

Citat Ursprungligen postat av noscore
    Amerikansk öl är sorgligt underskattad vilket nog får skyllas på Budweiser. Samuel Adams Lager är ett exempel på god damerikansk öl, lite åt Ale-hållet. Finns en och annan amerikansk Pale-Ale som också platsar på topplistan.
    Trappist-öl brukar slinka ner emellanåt, iaf tidigare, numera går det nått halvår mellan dessa tillfällen. Tycker nog egentligen att de är för söta och alldeles för alkoholstarka (ruggigt lömska...)
    Roligt att fler fått upp ögonen för de amerikanska godbitarna. Finns många riktigt bra mindre bryggerier där som gör väldigt smakrika tolkningar av diverse öltyper. Att undersöka de amerikanska varianterna av "India Pale Ale", som också är en av mina favoritöltyper, brukar verkligen ge upphov till diskussion efteråt.

Angående trappistölen så är det väl ett rimligt förhållningssätt du har till de alkoholstarka rackarna, men de är ju så förbaskat smakrika. Visst håller jag med om att de kan vara lite väl söta, men ett tips är att kyla ner dem rätt rejält innan man häller upp dem. Spritigheten och sötman backas en del på det viset, något i alla fall jag uppskattar hos en trappist på uppåt 10-12%.
    latte art | Jag har inte tid att dricka dåligt kaffe

Slane
    Guest
    Någon som testat julens alla goda öl?

Jag har i vanlig ordning köpt på mig de tre jag älskar och vill ha på julbordet; Nils Oscar, Jämtlands och Anchor.

Har inte hunnit testa så många andra än men Young's Winter Warmer föll mig i smaken direkt. Det har varit en del snack om Oppigårds Winter Ale, någon som testat den?

Jag har testat de flesta julölen, ska återkomma när jag är lite piggare..
    latte art | Jag har inte tid att dricka dåligt kaffe

Guinness, Krusovice

Nästa vecka skall jag testa nya ölsorter

Shit, någon mer än jag som testat Murphy's Irish Red? Hittade den på Lottas i Umeå och jävlar i havet vad god den var!
    Btw så har jag slutat dricka trefemmor nu

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •