Stockholm Espressobaren på Moderna

johthe

Active member
Hej,
Släpade mina fyra barn till Moderna muséet idag när min fru var upptagen med annat. Inte för att det föll dom på läppen precis, men jag fick ändå möjlighet att besöka det för första gången. Tyvärr var geten med däcket utlånad (till New York).

I alla fall, efter att imundigat en lunch i restaurangen tog vi oss till espressobaren alldeles vid ingången. Beställde in en cappucino och fick en fantastiskt god sådan serverat i ett glas, med fin latte-art. Han tipsade mig hur jag skulle göra (inte för att det hjälpte, när jag den kom hem och testade).

Jag satte mig sen lite snett bakom så jag kunde ha lite koll på hans hantverk och han gjorde mig inte besviken. Han serverade alla typer av av espressobaserade drycker med stor säkerhet och snabbhet, och givetvis med shyssta mönster på. Man var imponerad.

/J
 

andcar

Well-known member
Hmmm... Kan det kanske varit Rasmus (från Umeå som jobbade)? Han kan sina saker och skulle ner efter sommaren för att jobba på Espressobaren på Moderna.
 

johthe

Active member
Han var väldigt trevlig i alla fall. Stämmer det in på signalementet? Du kan väl kolla. Hälsa i så fall från han som beställde en cappucino med en biscotti, samt 4 chokladbollar (till barnen), lite efter 12 idag.

/J
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,620
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp