mag

mag

Well-known member
29-årig Göteborgare i exil, kaffeälskare sedan barnsben som dock lever ganska skönt liv här. Ritar hus på dagarna (arkitekt) och mat på kvällarna (hobbygourmet). Inte alltid full täckning för det senare, men det är åtminstone ambitionen.

Kontoret granne med Sosta på Götgatan, så i brist på annat går jag oftast dit när suget kommer (kaffet på kontoret är mer syrarikt än gift vilket iofs är bra för man tvingas iväg på paus). Fast attityd och fulkaffe till trots tycker jag ändå om stället med den där kraftiga, jordiga robusta-smaken och de goda mackorna, även om konkurrens på den delen av söder tyvärr inte existerar.

När jag inte dricker kaffe eller står vid ritbordet försöker jag hålla mig hemifrån utrustad antingen med joggingskor, min cannondale bb eller kameran (tyvärr ingen fotoblogg än).

Precis i början av min karriär som hobbybarista (betoning på första delen) men har härmed börjat bli nördigt petig och medveten om detaljerna och verkligen börjat uppskatta de koppar man serverar/serveras som är riktigt bra.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp