Malmö Dolce Sicilia

C

cj53x11

Guest
Måste nog slå ett slag för Dolce Sicilia vid Drottningtorget. Brukar stanna till där för en snabb en på vägen hem. Grymt god glass har dom också...
 

Satyricon

Well-known member
Nu hann du före mig!

Jag var där i somras och köpte både espresso och deras makalösa glass. Ganska dyrt, men både kaffet och glassen är väl värda ett besök. Det är såvitt jag förstår en äkta siciliansk familj som driver stället. Den plastiga inredningen är inte så rolig, men på sommaren kan man ju sitta ute. Jag fick intrycket att de kör med ekologiska espressoblandningar, men jag kan ha fel.
 

londi

Well-known member
kul för er som bor i städer
här i bushen vill man ha 20:- för en enkelkopp:(
vad blev det för maskin, sat?
 
C

cj53x11

Guest
Satyricon sa:
Det är såvitt jag förstår en äkta siciliansk familj som driver stället.

Jag fick intrycket att de kör med ekologiska espressoblandningar, men jag kan ha fel.

Det stämmer! Äkta sicilianskt och ekologiskt kaffe. Tyvärr vet jag inte vad blandningen heter men jag får väl kolla upp det. Vit förpackning med lite grönt och rött på i alla fall ;)
 

gurhan

Member
Jaså här sitter ni och skriver lite om Dolce Sicilia. Jag som står bakom spakarna sen 1 augusti. Bönorna kommer från Mokaffe som är ett rosteri nordvästra Italien(Alba) och är (så vitt jag vet ) 90/10 samt Ekologiskt och rättvisemärkt. Dock så har de senaste 20 kg varit Monterivas Biologica 100% arabica, orsaken är en leverans från Italien som varit försenad i 2 veckor. Mjölken är Skånemejeriers Ekologiska standard mjölk och maskinen en Vibiemme Replica.
Välkomna in för lite glass och kaffe.
 
K

kaffenörd

Guest
Håller med om att Dolce Sicilia håller hög kvalitet. Lite väl dyrt kanske men råvaror etc. är ekologiska och håller hög kvalitet. Rekommenderas (främst på sommaren).
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp