Hjälp med billig, sjysst maskin!

Chopha

New member
Tjenare RiktigtKaffe!

Christopher heter jag och behöver hjälp att hitta en billig och sjysste
El-bryggare till mitt hem.
Hemma hos mig (bor fortfarande hemma) har vi en riktigt dålig maskin vid namnet "Krups AromaControl" och jag behöver tips på bra maskiner för under 5-700:-. Detta så jag hinner förhindra att pappa-geno springer och köper ännu en värdelös maskin. Kravet är väl att det är en El-bryggare samt att den ska finnas i svart, då det är vad vårat kök går i.

Tack på förhand...
/Chopha
 

Chopha

New member
Jo det är ett bra tips, om det endast vore jag själv som skulle använda den. Men jag vet redan nu att min familj är för slö för att använda en pressokanna, utan vill kunna skopa lite kaffe, hålla i vatten och knäppa på en knapp. El-bryggare är det enda alternativet - tyvärr.

Tack så mycket endå för visat intresse!
 

Joakim C

Well-known member
Kanske en moccamaster då. De kostar väl runt en 12-1600 beroende på färg och vart man köper den. Kanske i övre prisklassen om man tittar på bryggare men den lär iaf hålla några år. Annars har jag hört att Melitta har några helt ok el-bryggare, men jag är inte så insatt i deras modeller.
 

Kaffemannen

Well-known member
Du kan alltid motivera köpet till dina föräldrar med att Moccamaster har 5 års garanti... förutom att det är marknadens bästa hemmabryggare.
 

[SH]

Well-known member
Chopha sa:
Hemma hos mig (bor fortfarande hemma) har vi en riktigt dålig maskin vid namnet "Krups AromaControl" och jag behöver tips på bra maskiner för under 5-700:-.
Om vi nu håller oss helt till dina önskemål törs jag påstå att Braun KF 550 är det bästa du hittar i den prisklassen.

Men som sagt, lyckas du få dem att satsa på en Moccamaster (KB740) för ca 1500 får ni en bryggare som håller i princip hur länge som helst.
 

Dante

Well-known member
Överskottsbolaget

Gör följande: Köp en Butler på Överskottsbolaget. till detta beställer du sedan ett Krups Dubbelfilter och byter ut Butlers värdelösa. Vips en duglig maskin för 500:-Men kom ihåg den blir bara duglig. Ska själv ha denna lösning på sommarstället/Dante

Vill du veta mera om denna lösning maila mig

dante@minmail.net
 

Chopha

New member
Tack för tipsen.
Moccamaster maskinerna är ju onekligen trevliga - har kollat på de tidigare. Jag får nöta lite på pappa och se om jag kan få han att gå med på en sådan. Annars så tycker jag att Braun KF 550 ser helt ok ut.

Jag undrar bara hur mycket plast det är i en sådan maskin.
Den vi har nu är helt i plast förutom själva kannan, och nästan all värme smiter ut genom springor p.g.a. den oprecisa konstruktionen.

Joakim C nämnde Melittas maskiner. Är det någon som känner till deras maskiner?

/Chopha
 

[SH]

Well-known member
Chopha sa:
Annars så tycker jag att Braun KF 550 ser helt ok ut.

Jag undrar bara hur mycket plast det är i en sådan maskin.
Den vi har nu är helt i plast förutom själva kannan, och nästan all värme smiter ut genom springor p.g.a. den oprecisa konstruktionen.

Joakim C nämnde Melittas maskiner. Är det någon som känner till deras maskiner?

/Chopha
Braun-bryggaren må vara plastig på utsidan men den hör till de bästa elbryggarna i den prisklassen.

Om du tittar på en Melitta-maskin ska det vara en Aroma Ecellent eller Aroma Grande, dvs de klassiska bryggarna från Melitta.
 

Rosetwig

Member
...om du har vägarna förbi Växjö så säljer de moccamaster-maskinen för 990:- City Gross. Billigare tror jag inte du kommer hitta den iaf ! Jag betalade nästan det dubbla när jag köpte min för 2-3 år sedan (o den brygger för övrigt bästa bryggkaffet fortfarande :D )


//Jonas :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp