Stockholm Kaffebar på söder

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Johan

Well-known member
Jag var förbi där igår, fatta att detta brukade vara ett av mina favorithak, va stället har gått ner sig nu.

Espresson var under extraherad, knappt någon creama alls, ångröret var så kletigt att jag inte är säker på om dom har gjort rent det på hela året och gammal mjölk åter ångades gång på gång. Jag är glad att det bara blev en espresso den här gånger, hua.

--Johan
 

mag

Well-known member
Tycker det är ett vädligt trevligt ställe, kaffet i centrum, inga konstigheter, bra uteplats, men ack så synd att de har kvalitetsproblem med just kaffet.
Fick en besk och lite tunn dubbel i söndags med crema som mer liknade mjölkskum... Hur skall egentligen Marché smaka om man behandlar den rätt?
 

Mmm Kaffe

Active member
Det är ett trevligt ställe som knastertorra låtsas-förstå-sig-på-are bör undvika. Risken är stor att ni får dricka några droppar som inte motsvarar de krav som ni aldrig ändå hade!? Vad säger jag? Jo, för 99% av alla kaffesnobbar, är inte kaffesnobbar, utan bara snobbar som använder kaffe som en hävstång att förflytta andras fördommar i sin egen riktning, men med andras taskigt inympade kunskap. - Men, om du är normal och faktiskt gillar cafékultur bör du gå dit och äta en kantarelltoast och ta en kaffe till. Sjukt mysigt, kanske för att många av forumets läsare håller sig undan.
 

lupoo

Well-known member
Det är ett trevligt ställe som knastertorra låtsas-förstå-sig-på-are bör undvika. Risken är stor att ni får dricka några droppar som inte motsvarar de krav som ni aldrig ändå hade!? Vad säger jag? Jo, för 99% av alla kaffesnobbar, är inte kaffesnobbar, utan bara snobbar som använder kaffe som en hävstång att förflytta andras fördommar i sin egen riktning, men med andras taskigt inympade kunskap. - Men, om du är normal och faktiskt gillar cafekultur bör du gå dit och äta en kantarelltoast och ta en kaffe till. Sjukt mysigt, kankse för att många av forumets läsare håller sig undan.

Oj då här sopas det på. Att generalisera och påstå att "99% si och så" är ju ett säkert sätt att pricka in i alla fall någon %.
Sedan så kanske "Vi snobbar" gör skillnad på cafékultur och kaffekultur. Tror att den sistnämnda är det som intresseras oss mest för "det är ju det man får i koppen som räknas".
Välkommen till forumet förresten :) .
 

Molarin

Well-known member
Tja, som jag förstår det så finns inte stället kvar med samma namn... Stänger tråden. Protester skicks som PM.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp