Vet ni om Bugatti Diva?

niad

Well-known member
Faktiskt jävligt cool. Jag gillar den dock bäst i krom. Bugatti... hmmm.. Det måste vara en känd maskin inuti typ och ett nytt designat skal och sen brandad. Kan de vara en Francis Francis i botten månne? De har ju liknande handtag om man tittar på änddelen. Cool i alla fall som sagt.
 

arto

Well-known member
Och den stora tryckmätaren (eller är det värme?) på fronten gör den klockren, vet inte om den verkligen är snygg eller så ful att den bli jävligt häftig. Synd bara att ångröret är lite ut av en vekling typ ser det ut som iaf, skulle vara roligt med en ordentlig inkl. kulled på en hemmamaskin.

Gör inte Bugatti hojar?
 

niad

Well-known member
Bugatti var ett exklusivt franskt bilmärke som startades av Ettore Bugatti i Molsheim nära Strasbourg 1909. De flesta Bugattimodeller känns igen på sin blåa färg och sin karaktäristiska kylarmaskering.

Märket föll mer eller mindre i träda i samband med andra världskriget. I slutet av 1980-talet köpte den italienska affärsmannen Romano Artioli rättigheterna till namnet Bugatti och återupplivade märket i och med lanseringen av modellen Bugatti EB110. Det hade dock dröjt till ett par år in på 1990-talet innan modellen började säljas och den ekonomiska lågkonjunkturen ledde till dålig försäljning. VW köpte företaget i mitten av 1998 och erhöll i och med det de internationella märkesrättigheterna och det ärofulla namnet Bugatti.

Bugatti Veyron blev hösten 2005 världens snabbaste gatbil med toppfart på 407 km/h.



Bugatti Veyron, hur jäkla snygg som helst
 

arto

Well-known member
Kan det finnas någon koppling mellan kaffemaskinen och den andra Bugatti som niad beskrev här ovan?
 

arto

Well-known member
Oi voi. Jag var nog opåverkad för tillfället. Förlåt :(

-----------

Det blev nog rätt ändå så som jag skrev det :roll:
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,664
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp