Falköping - Något vettigt ställe?

frX

Well-known member
Jag skall bege mig till Falköping om ett par veckor och undrar därför om det finns något vettigt ställe att besöka! Alltså, med schysst kaffe (men det fattade ni nog) :D
 

zix

Well-known member
Falbygdens ost är även mitt tips. Inte för att de har kaffe, men osterian är väl värd ett besök. Enbärsdrickan går absolut ner den också, och den finns att köpa i deras butik.
Annars är det allt bäst att ta med sig sitt resekit när man ska ut i de trakterna, så att man åtminstone kan få sig en moka eller nåt. Hittills har jag inte stött på en bra espresso någonstans där.
Det närmaste en god espresso jag vet om är annars det där chokladkaféet i ena hörnet av torget i Hjo. Där har de, förutom fin choklad, också något som kan passera som espresso, iallafall om man hjälper den ner med ett par praliner. Passar du på att gå in på den skojiga loppis/second hand/antikvitetsmarknaden (ingång från mitt på torget) och att köpa lite rökt Hjo-sik nere vid hamnen så har du en komplett liten eftermiddagstur i Hjo. Förutsatt att du är bilburen förstås.
 

frX

Well-known member
öhm *harkel* nu är det ju så att jag inte hittar speciellt bra :p.. har som sagt aldrig varit där innan!

karta någon? :roll:
 

zix

Well-known member
hitta.se
Sök på hjo eller falköping eller vad det nu är du vill hitta till. Svårslagbar service på nätet.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,653
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp