Var kan man få tag på dessa koppar?

Rozzo

Well-known member
Någon som vet var man kan få tag på dessa sötingar?
Både Espresso & Cappa varianterna gärna...


[Bilden tagen från Palladiumbar - Växjö's hemsida]
 

lupoo

Well-known member
Hmmm! För en som har varit med ett tag (jag menar fått lite vad som kallas "livserfarenhet" :D ) så tycker jag att det ser ut som om de gamla irish coffee glasen är tillbaka från sent 70 tidigt 80-tal. Tänk att allt går i cirklar....;) Skulle vara ganske lätt att hitta sånt på loppis med andra ord. Jag har då förpassat våra som stod i skåpet för något år sedan.

(Förskte att lägga till en bild men det ville inte fungera idag...:cry: )
 

Martini

Active member
Tror jag köpte något liknande på Åhlens för länge sedan, dock inte 70-tal utan snarare kring 2000. :)

Jag använde dem någon gång till crême brûlée tror jag, får plocka fram igen när mjölkskumningen blivit lite säkrare.
 

lupoo

Well-known member
Ja ja. Med den bättre bilden tar jag tillbaka allt om 70-tal. :oops:
Men tycker då fortfarande att det luktar lite 80-tal. Blandningen av glas och krom... Nää inget för mig. Men smaken är ju som baken.. ;)
 
M

Medlem14302

Guest
Jag har alla storlekarna!! :D

De finns som latte storlek och mindre. "Espresso"
De mindre serverar många barer sina marrachinos i. Bla The Lounge, Bar Centro, Da mateo mm..

De finns att beställa hem hos Martin Ohlsson restaurangshandel.
Dock krävs det att man är restaurangskund hos dessa eller känner någon som är det och kan plocka hem dessa från dem men det är ju inga problem.... Ni känner ju mig! ;) Det större glaset är på ca 27cl. Det är i dessa glas jag hällt latte arten på bilderna på detta forum men då valt att ta bort stålfoten.
 

arto

Well-known member
Jag köpte mina i Italien på en supermarket. Skojjiga men inte så användbara enligt min mening.

----------
Dock är mina små. Till espresso.
 

Rozzo

Well-known member
OlaA sa:
Jag köpte mina på ROOM för två år sedan.
Var inne på ROOM i helgen och kikade...dom verkar ha utgått ur deras sortiment....tyvärr.

DC: jag får kika runt lite om någon i bekantskapskretsen har ett Martin Olsson-kort, annars hör jag av mig ;)
 

LL

Well-known member
Jag köpte mina både stora och små (för latte och espresso) på ROOM här i Göteborg förra året. Så vitt jag vet...är det glas som kommer från engelska Habitat som ROOM huserade.

De dök upp i samband med julhandel..som glöggmuggar...
 
M

Medlem14302

Guest
Bara hör av dig Rozzo!!

De är rubricerade även hos MArtin Olsson som glögg glas..
 

Forumstatistik

Trådar
14,657
Inlägg
155,660
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp