Att hitta jobb inom branchen?

Nickeh

Well-known member
Iom. att man är sjukligt fast på det här med kaffe skulle det ju vara klockrent att få jobba med det!
Det finns dock vissa problem. Har man inte tidigare jobbat inom café eller restaurang branchen så är det ganska så knivigt att komma in.
Någon här som jobbar med kaffe utan att ha haft tidigare erfarenheter?

Det dumma är att de flesta här säkert skulle göra ett bättre jobb än vad många av de som står bakom diskarna på cafér gör. Det verkar överlag som att de som jobbar med kaffe inte är speciellt intresserade av vad de gör.

Och här i umeå finns det inte mycket annat än barista att hitta. Skulle vara kul att höra lite andras syner på detta. Någon som har tips eller så?

Är ju lite svårt att ta praktik eller så då man redan har jobb och räkningar som ska betalas osv.

Kände bara för att skriva av mig lite :) Är allmänt less på arbetsmarknaden.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Min uppfattning är att det inte är så knivigt, i alla fall inte i Malmö. Det som är viktigt är att visa att man är glad och positiv och inte är rädd för att hugga i. Och om man kan imponera med verbalt kaffesnack är det ett superplus. Mitt tips är att inte ha några hämningar utan visa att du är sugen på att jobba, så kommer du att snart stå bakom spakarna. Om inte det lyckas, flytta ner till Malmö. 8)
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,698
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp