Malmö Melvins

Lars

Well-known member
Det var lustigt eftersom jag skulle ha gissat att det var du! I annat fall misstänker jag att du kommer att återta den positionen efter tentor och annat elände! ;)

Blev två enkla på Melvin idag och två på Solde...
 
C

cj53x11

Guest
Efter en lång och slitsam cykeltur i hård motvind så hittade jag till slut Melvins. Riktigt trevligt och stiligt ställe! Så ska en kaffebar se ut.. Det slank ner en macchiato och tre espresso på relativt kort tid. Slitet på stålhästen lönade sig med råge!
 

Lars

Well-known member
Det var ett tag sedan jag var där nu. Det börjar bli dags för ett besök. Svårt att hinna dit innan stängning bara, men man får väl ta sig från jobbet lite tidigare någon dag.
 
Lördagsöppet på Melvins börjar på, uhm, lördag 11/11, 0900-1500.

Jag tänker i alla fall passa på att dra dit med min vacker fru, och slippa därmed att diska efter frukost... :)
 

Lars

Well-known member
Kan meddela att frukosten var utmärkt. Müsslin var en höjdare. Anders serverade en god cappuccino med perfekt temperatur.
 
C

cj53x11

Guest
Nice! Jag gillar Melvins skarpt, riktigt schysst ställe! Jag hoppas på ett barista-jam där inom en väldigt snar framtid.
 

Lars

Well-known member
Idag blev det lunch i form av en god caesar sallad. Följde upp det med en enkel. Utmärkt. Fin tigrering, luktade och smakade härligt.
 

WannaBean

Active member
Det är glädjande med de utökade öppettiderna - tyvärr tycks de nya baristorna inte riktigt vara på samma nivå som Anders (ännu). Någon annan som noterat detta eller är det bara fantasier från min sida?
 

Lars

Well-known member
Jag skall snacka med Anders nästa gång jag är där! Det är ju inte säkert att han vet att det finns missnöjda kaffenördar där ute. Vad jag vet har Anders hela tiden haft ambitionen att erbjuda bra kaffe.
 

Lars

Well-known member
Jag var där i lördags och åt en utmärkt frukost. Då vi inte längre bor på gångavstånd har det blivit mer sparsamt med besöken. Anders var där och kaffet var bra. Anders berättade att de övriga i personalen som skall jobba med kaffe, kommer att få mer utbildning. Jag tror att detta kommer att göra att kaffet i fortsättningen kommer att hålla lika hög klass som stället i övrigt!
 

pere

Well-known member
Jag var där i lördags och åt en utmärkt frukost. Då vi inte längre bor på gångavstånd har det blivit mer sparsamt med besöken. Anders var där och kaffet var bra. Anders berättade att de övriga i personalen som skall jobba med kaffe, kommer att få mer utbildning. Jag tror att detta kommer att göra att kaffet i fortsättningen kommer att hålla lika hög klass som stället i övrigt!

Är det tungt att bo "offside" nu? ;) Jag har i en annan tråd efterlyst bra kaffe i Limhamn utan resultat... Kanske läge för någon med barista ambitioner att starta - det finns minst två kunder att hämta!!! Om det är fler som bor i sydväst så låt detta bli ett skrik på hjälp - kvalitetskaffe i Limhamn..
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp