Home-barista jam i Malmö

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Hallå vänner!

Snart är det dags för ett till homejam (det förra hemma hos Lars var minst sagt trevligt). Det jäkliga är att jag har lite mycket att göra i plugget i två veckor till, men efter det får det bli ett jam hemma hos mig.

Vad tror ni om detta?
 

wesaft

Well-known member
Malmö, låter som rätt avdelning.
hehe, nu är det dags för Stenqvist att visa upp sina nya dyrgripar där hemma ;)
Ser fram emot lite bilder och snack kring träffen sen efteråt.
 

Fredrik

Well-known member
Jag hänger gärna på, speciellt nu när vi har samma grejer :D. Tänk om kaffe-Jens kunde gästspela lite :!:
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Grymt bra idé. Jag är mer än villig att betala Jens en slant för att han ska delta och visa oss hur grejerna ska användas. Kom du tillrätta med espresson föresten?
 

Fredrik

Well-known member
Jag kan också tänka mig betala Jens. Hans råd är guld värda. Nej, tyvärr är jag inne i ett dåligt flyt med espresson just nu. Det har inte varit sig likt sedan jag kalkade av maskinen :cry:
 

mrjohan

Well-known member
Back in business from Italia!

Får man, som har en sån liten leksak till maskin hemma, komma och pilla på såna rejäla grejer? ;)
 

Ola

Member
Får man komma?

Hej Dan, Du kan väl maila mig när din home-session ska gå av stapeln Så kan vi se om jag också kan komma.

Du ska väl åka till Nordic Barista Cup, där kommer vara en massa intressanta föreläsningar.

Hälsningar Ola

ps På måndag installerar jag och Jens en FB-70 på Friisgatan. ds
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Hallå Ola!

Underbart med maskinen!! Jag ska komma förbi så fort jag kan. Kommer förmodligen inte att åka till NBC. Jisses, det verkar vara orimligt dyrt att komma in? Vet du nåt mer om det?

Jag hör av mig när hemmajamet går av stapeln!
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Japp, tentan är klar men tyvärr så är nästa vecka helt körd för min del och likaså denna helg. Jag ska kolla i almanackan hur det ser ut nästnästa vecka.
 

Joakim C

Well-known member
Kan man månne hoppa på detta evenemang? Skulle va kul att möta lite andra kaffeälskare från den Kungliga Kaffehufvudstaden i söder.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp