Home-barista jam i Malmö

OlaA

Well-known member
Går det bra att anmäla sig här?

Jag hoppas att cj53x11 också dyker upp så jag kan diskutera båda mina favoritämnen :-D
 

Lars

Well-known member
Det var ju snällt med erbjudanden om maskintid, dock tror jag att i alla fall Dan kommer att ha svårt att hålla fingrarna i styr när han väl står där vid maskinen ;)

Jag skummade drygt fyra och en halv liter mjölk där hemma igår, så jag tror att jag har tillfredställt mitt behov för ett tag framöver... För en gångs skull kanske man skulle passa på att dricka lite kaffe också, inte bara göra det...
 

Rozzo

Well-known member
Jäklar vad avundsjuk jag bliiir! :cry:
Skulle vara ett grymt tillfälle att avnjuta lite Mehari, snacka kaffe med riktiga kaffenördar (och snacka cykel med cj53x11 såklart).

Ni Malmöiter är riktiga proffs! Varför har vi det inte så i den här stan?
 
C

cj53x11

Guest
Rozzo sa:
.....(och snacka cykel med cj53x11 såklart).

:lol: Ja det vore sannerligen trevligt. Nu blir det ju dessvärre inte så av geografiska skäl, så jag får väl istället råda dig att snacka cykel på min lilla sajt som jag driver. Jag vill inte spamma här men googla lite på ordet "P r o f f s k l u n g a n" så kommer du säkert rätt ;)

Schyssta bilder OlaA! Jag fyller på lite...

 

RuneL

Well-known member
gurhan sa:
jag bjussar oxo på min maskintid, kommer mest för att sätta ansikten på vissa av er och småsnacka. =D

Hørt! Jeg kommer mest for at smage nye kaffebønner og småsnakke lidt om espresso generelt. Dem der er meget interesseret i at øve deres håndværk, vil jeg gerne donere min maskintid til :-D
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Underbart med ett sådant intresse! Alla är såklart välkomna att dyka upp oavsett om man är anmäld eller inte!
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Vilken kväll grabbar och tjejer!! Snacka om att vi har en glödhet espressokultur i staden. Jag förundras varje dag över att jag träffar så underbart trevliga människor tack vare mitt kaffeintresse! Jag ser fram emot nästa träff redan...
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Hoppas att ni tycker om bilder, för jag kommer med all sannolikhet att bombadera min egen blogg med bilder från jammet. Är det någon som inte vill vara med på bild så är det bara att säga till mig så tar jag bort dem.
 

RuneL

Well-known member
Tjenare,

tak for en rigtigt rolig kväll! Det var kul at träffas med jer alle, og specielt at prøve at arbejde med profs-maskiner.
Ser frem til næste gang allerede!
 

Lars

Well-known member
Ja, vad skall man säga... Strålande!

Hannes, om du läser det här så kan jag meddela att även Taleggion och brödet var utmärkt! :) Mycket vänligt av dig att låta oss husera hos dig! Tack!
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,632
Medlemmar
19,352
Senaste medlemmen
Coffeemaster
Topp