Sidan 2 av 12 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 9 till 16 av 95
    starkt jobbat DC!

Blytungt DC! 8)

Kräftskiva igår, börjar nog träna skumning i morrn då det kan tänkas att det är lite "mindre darr på manchetten" .

Nä nu är det dax att bänka sig framför TVn för en ny omgång med mina favorit maffios "Sopranos". Brukar dyka upp någon kafferefferens då och då att lägga på minnet. Blev visst lite off topic här, sorry!

Tack än en gång DC, ser fram mot nya guider i kaffedjungeln

DC = De lux Competence

Mycket snyggt förklarat! Tack! Nu är det bara att öva som s...n!
    QuickMill Andreja Vetrano (r), Ascaso Dream Aluminium, Demoka M-203, Passalacqua, Caffè Mauro De Luxe, Miscela d'Oro Gran crema 80/20

Medlem14302
    Guest
    TACK! Ni fyllde på energin som jag behövde till nästa sak jag funderat på lite... Så tack ni!!

Senior Member Marvs avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Jag är stum av beundran :shock: , TACK !

Mycket bra guide. Skall börja använda mig av röret som "stativ". jag har tidigare lagt handen mot filterhantaget haft ett finger på kanten som finlir, men metoden med röret verkar mer genomtänkt.

Skall vi inte ha en egen del av sidan med "how to" så att inte dessa bra beskrivingar drunknar i forumet ?
    La Scala Aida, Rossi RR81, Xpessivo Barista

Medlem14302
    Guest
    Lovar att rättstava hela guiden jag jobbat klart imorgon.. :oops:

Jag tycker det är en mycket bra idé att dessa how-to:s får en egen sektion, DC:s beskrivningar är ju kaffevetenskap på allra högsta nivå och förtjänar en alldeles egen plats på forumet. Dessutom är det väl i linje med forumets ambition att sprida kunskap om hur man framställer gott kaffe, tänk om fler ”baristas” läser dem och börjar producera mikroskum istället för diskmedelsskum.

Den här guiden kändes dessutom betydligt mer praktiskt användbar än den som finns på coffeegeek, illustrationerna är perfekta!

Nu måste jag bara fortsätta träna - Simonellis ångrör verkar vara berömt för att det är så svårt att få bra mikroskum med, och hittills känns det som att det är sant. Verkar som att de flesta modifierar munstycket - kanske får ta och göra det jag med

Mycket bra guide med snygga illustrationer! Jag brukar också köra med "stativtricket". Har inte tänkt så mycket på det. Det har bara blivit så av sig själv. Så få rörliga delar som möjligt brukar vara bra i alla mekaniska sammanhang.

Dan, detta kan väl sägas vara helt i linje med "Den tredje vågen"?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •