Mjölkkanna

wesaft

Well-known member
Jag har bara en 0,3 kanna som jag får bra snurr i.
Fast en 0,5 hade varit bra att ha när man ska göra två cappuccino.
Nu skummar jag min kanna, sen så får gästerna dela på skummet som blir.
Bra taktik när man försöker få gästerna att minska på mjölkintaget och närma sig macchiato/espresso ;)
 

davan

Active member
5 kannor? Inte illa.
Reflektion ang sjukdom: Verkar som om det är fler som är drabbade av skarpt hifi(musik)-intresse och espressodrickande (mig inkluderad). Är detta någon slags dokumenterad korsallergi? Vad jag förstår finns det flera på forumet som är drabbade.

Fick till bra snurr i kannan i morse och bra konsistens på mjölken. Är dock väldigt sugen på att prova en 3 dl kanna.
 

snaggvovve

Well-known member
Jag gör till 90% bara cappuccino till mig själv. Har för tillfället en kanna jag köpte tillsammans med kvarnen från Tyskland mest bara för att få en kanna snabbt och lätt.
Nu känner jag mig mogen för att skaffa en bättre kanna.
Kanske skulle ta och sattsa på en 0,5 Motta Proffs....
 

mårris

Well-known member
Mr Isomac, du är frisk eftersom jag är frisk - fast jag har 5 espressomaskiner, 3 kvarnar och minst 6 kannor.... det är ett sunt intresse! precis som hifiintresset...man kanske kunde byta ut kablarna i espressommaskinen till silverpläterad OFC-koppar ;)
 

TheJaff

Well-known member
davan sa:
5 kannor? Inte illa.
Reflektion ang sjukdom: Verkar som om det är fler som är drabbade av skarpt hifi(musik)-intresse och espressodrickande (mig inkluderad). Är detta någon slags dokumenterad korsallergi? Vad jag förstår finns det flera på forumet som är drabbade.
Jag tror att vi behandlat det här någonstans på forumet redan. Prylbögeri heter allergin.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
:lol:

Jag har:

En liten liten kanna, tänkte jag använda om jag bara ska göra en cappuccino.
En "halvliten kanna", tog jag när jag köpte maskinen för jag tänkte att den räcker, och de hade ingen större.
En enliters kanna, köpte jag sedan så att jag ska ha en stor.
En Mottakanna, köpte jag för att den var tillräckligt stor och snygg och har en bra pip.
En tvåliters kanna, köpte jag när det ska göras varm choklad i mängder.

I´m a fag, and I am proud of it! 8) (prylbög alltså)
Kanske skulle vi ha en Pride festival för pryltokiga? Så kunde vi gå omkring på gatorna och bära alla prylar vi har i ett snöre runt halsen? Bara en tanke... 8)
 

agne

Active member
Jag har en 0.6 nu som jag valde när jag köpte maskinen. Nu i efterhand så vill jag ha en mindre för jag häller alltid upp för mycket mjölk och så känns det som att ångröret inte når ner riktigt när man har lite mjölk i en stor kanna.
 
Topp