Kitchen Aid Artisan

TV

Member
Någon som vet hur dessa Kitchen Aid Artisan maskiner är?? Tycker de är ganska snygga. Men undrar om Kitchen Aid kan göra bra espresso maskiner. Dubbla kokare måste ju vara ganska bra iaf? :?:

Mvh Tony
 

TV

Member
Spekulationer är kul.. :? Men jag skulle vilja veta om ngn testat maskinen och VET om den är bra??

Mvh Tony
 

lupoo

Well-known member
mrjohan skrev
Två stycken Gaggia Classic i en och samma maskin är vad det är..

Det stämmer faktiskt då man framför detta i butik när jag har tittat närmare på denna maskin. Är ju bra maskiner men man ska kanske inte köp dem i par.. ;)
 

TV

Member
Smartsons test: Man får betala ganska mycket för varumärket, även om maskinen uppvisar hög kvalitet.

Den verkar ju vara ganksa bra iaf.. Undrar bara vad som menas med Hög kvalitet?? Vad kan man jämföra med.. Gaggia Classic?
 

mrjohan

Well-known member
Det är väl egentligen rätt prisvärt om man relaterar till att maskinen har två kokare. Om man ska få det i en annan maskin så snackar vi en helt annan prisklass.
 

LL

Well-known member
Jag har en fin Kitchen Aid Blender...i den gör jag mest smoothies och mixar soppor. Men hela grejen med Kitchen Aid är att innanmätet i deras prylar är i metall och är tänkta att hålla en livstid. Alltså ingen plast som efter lång användning blir nedsliten.

Nu säger ju inte detta så värst mycket om hur espressomaskinen är...men med det i bakhuvudet kan man kanske tänka att deras filosofi är att det är rejäla prylar som håller. Och min Gaggia Classic har hållit länge.
:D
 

niad

Well-known member
Den är gjord i Italien enligt vad som står på espressocoffeeshop.com, priset ligger i linje med t.ex. en Isomac Tea, säger "i linje" (under 8000kr för båda med frakt till sverige). Här är urklipp från deras site om Kitchen Aid maskinen, det verkar klart trevlig, gillar man designen så är den nog klart kompetent.

• Separate brewing and frother boilers provide abundant steam for frothing and optimal brewing temperature simultaneously y no switching, no waiting.
• Heating elements never touch water, so brew temperature is consistent for superb results.
• Brewing boiler is bolted directly to commercial-size group head for fast, thorough heating.
• Hot-water dispenser for making tea, hot chocolate, and other drinks.
• Stainless steel frothing arm swivels horizontally and vertically for ultimate convenience, with an arm extender and adjustable steam volume.
• Features 15-bar water pump, easy-read espresso and frothing gauges, cup warmer with rail, and a 3-way valve to virtually eliminate drips.
• Includes stainless steel frothing pitcher.
• 12.5" x 12.375" x 16"H.
• Made in Italy.
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp