Asprilla

Asprilla

Well-known member
malmöbo och lundastudent som sedan sommaren 2004 haft kaffe som hobby. studentekonomin har dock inte tillåtit att jag tagit steget mot espressomaskin hemma än, kör på med mockabryggare och ibland bistrobryggare.

min stolthet i kafferelaterade frågor är min handdrivna kvarn från peugeot. kanske inget fancy, men den har charm och maler enligt mig som mjöl om jag så skulle önska. dock tar det sin tid och jag ser en pension för denna kvarn inom en snar framtid. tilläggas bör att den är roten till mitt kaffeintresse. sprang på den i falkenberg, det var halva reapriset, 245 kr istället för 899:-. jag tvekar på att jag någonsin kommer få mer nytta ut per investerad krona från någon annan kaffemanick jag inhandlar i framtiden. fördelen är att när min kvarn pensioneras blir den fin som prydnad, ditt elektriska åbäke säljs som ratat second hand eller får infinna sig längst in i skåpet, långt från sin forna glamour.

favoritböna: Onda d'oro, av mauro
form av kaffe: oftast latte. mockalatten blir riktigt bra efter att man tränat in sig i tekniken.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp