Stockholm Mazzarini Caffè

jang

Active member
Någon som provat kaffet på Mazzarini vid Kornhamstorg? Åker förbi där ganska ofta med buss och det ser ju trevligt ut från bussfönstret.
 

alexander

Member
yep, ett par gånger. Jag tycker det är ett turistställe, de jobbar med monteriva ( och har gjort det länge) och är mer intresserade av att prata med kunderna än att brygga stans bästa kaffe, och det märks allt som oftast. Helst vill man ju ha både och, eller vad säger ni?

Trots allt är det värt ett besök, och så mycket bättre finns i alla fall inte i gamla stan, som vimlar av värdelöst skräpkaffe
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Många hårda ord idag, alexander.
Sisst jag var i "stan" hade jag inget att klaga över vad gäller en enkel på Caffelini på Västerlånggatan.
 

jang

Active member
Caffelini har jag också bra erfarenhet även om det är något år sedan. Jag har alltid fått schysst kaffe när jag varit där.
 

alexander

Member
Sorry killar, ni har rätt, Caffelini är faktiskt ett undantag i gamla stan. De är klart bäst i stadsdelen, men bredvid non solo el subito tycker jag de ligger lite efter. Men, det var ett tag sen jag var där, kanske sex månader sedan...
 

Coffeehead

Well-known member
Kan bara gratulera Peter till detta, han gör förmodligen ytterligare en kanon affär. Jag vet att Micke som tidigare ägde Café Latte känner Peter väl, ska fråga honom när jag kommer hem till stan vad som hänt.
 

Espressino

Active member
Jag har faktiskt aldrig märkt av Peters mkt berömda otrevlighet även om jag varit här ett par gånger. Och kaffet, speciellt espresson, brukar vara helt ok. Betr cappun är jag inte riktigt lika nöjd, men det kan ha varit en dålig dag på jobbet för baristan. Han är ju trots allt rätt väl ansedd även om några personer verkar extremt förbannade på honom... :). Undrar vem som köper det? Har för övrigt hört av Alexander på molto på karlavägen att Micke och hans tjej som tidigare hade Caffé Latte på Norrmälarstrand köpt Alfons på Scheelegatan, som just nu byggts om. Ska bli kul att se vilken stil det blir. Kan behövas ett bra ställe där, även om espresson på Café Frankfurt är riktigt bra, särskilt när Kalle jobbar.
 

Coffeehead

Well-known member
Espressino, jobbar du möjligen i närheten av Scheelegatan? får uppfattningen att du verkar känna till området som jag nyss flyttat till, du kanske kan ge mig lite tips i väntan på att Micke och Åsa öppnar upp portarna.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp