Kaffeträff på Te och Kaffehuset

Kaffemannen

Well-known member
Joakim C sa:
Är det förresten några som hade tänke kolla in baristacup i Kbh i slutet av september? Kan man köpa åskådarbiljetter till en sådan tillställning? Det skulle vara mycket kul att se eliten rocka loss.

Jag ska, men ska dit tillsammans med Svensk Mjölk (Beige). Jag tror att du kan köpa biljetter fortfarande...men de kostar en slant.. Kolla här för prel. program och info om biljetter/pris:
http://www.nordicbaristacup.com/index2.php?menuid=107

Själv åker jag dit med samtliga Beige Trainers under alla tre dagar med workshops, seminarier, tävlingar middagar och slutfesten och hela faderullan... Måste ju få skryta lite :D Ser verkligen fram emot det, första gången för mig på NBC.
 

niad

Well-known member
Kollade lite snabbt, hittade priser som var outrageous men det finns säkert en anledning. Det jag inte vid en snabb anblick fattar är om de tillämpar mängdrabatt fast tvärtom, eller är det så att först till kvarn får billigast biljett kanske. Hur tolkar ni detta?
---
Due to a limited amount of tickets, the prize for the event will vary according to the individual sign up number:

Persons 0-50 who sign up: 354,- euro
Persons 50-75 who sign up: 400,- euro
Persons 75-100 who sign up: 470,- euro
---
 

Lars

Well-known member
Jag är på om det skulle bli läge för ett HB Jam på Kaffebaren. Kul att få testa ytterligare hårdvara!
 

Kaffemannen

Well-known member
niad sa:
Kollade lite snabbt, hittade priser som var outrageous men det finns säkert en anledning. Det jag inte vid en snabb anblick fattar är om de tillämpar mängdrabatt fast tvärtom, eller är det så att först till kvarn får billigast biljett kanske. Hur tolkar ni detta?
---
Due to a limited amount of tickets, the prize for the event will vary according to the individual sign up number:

Persons 0-50 who sign up: 354,- euro
Persons 50-75 who sign up: 400,- euro
Persons 75-100 who sign up: 470,- euro
---

Jag blir inte heller klok på det.. Det kan ju inte gärna vara ålder de menar :).... och att det kostar mer ju fler man är verkar ännu konstigare..
 

Joakim C

Well-known member
Priserna är ju helt galna. Nog för att jag starkt gillar java, men 400 euro är fler bönor är jag kan räkna till. Kanske är det möjligt att muta danskarna med lite knäcke och Kalles kaviar för att smita in billigare?
 

Kaffemannen

Well-known member
Hehe, kan bli lite svårt med tanke på att det är några av världens bästa kockar som står för maten till gästerna :). Men tanken är god... Prova att muta dem med en dalahäst vet ja!
 

Lars

Well-known member
"...nägra av världens bästa kockar..."

Vi är inte alls avundsjuka på dig Kaffemannen... Det är kul när det går bra för folk... ;)

Skämt å sido, det är du värd! Enjoy!

Finns det någon deltagarlista någonstans förresten? Skulle vara kul att se vad det är för folk som skall dit.
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,631
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp